بهترین کتاب های کمک درسی

بهترین کتاب جغرافیا کنکور

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

بهترین کتاب جغرافیا کنکور

منابع جغرافیا کنکور

درس جغرافی یکی از درس‌هاییه که خیلی کم بهش پرداخته میشه. اما نکته مهم اینجاست که لازمه به همه دروس به حد مناسب بپردازی چرا که پاسخگویی به همه سوالات کنکور، به صورت یکسان اهمیت داره. در ادامه لیست تعدادی از بهترین منابع جغرافیا کنکور ارائه می‌کنیم. برای امتحان نهایی، مقاله روش مطالعه صحیح جغرافیا برای امتحان نهایی رو بخون

۱. کتاب جغرافیا جامع کنکور نشر مشاوران آموزش

این کتاب یکی از بهترین منابع جغرافیا کنکور هست. شامل درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحیه که کمک زیادی در روند بهبود مطالعه‌‌ت داره. ما این کتاب رو برای سطح متوسط توصیه می‌کنیم.

درسنامه:

این کتاب درسنامه بسیار جامع و مناسبی داره اما لازمه که حتما برای مطالعه، کتاب درسی رو خونده باشی. البته در حالت کلی درسنامه کتاب از لحاظ نمودار، شکل و خلاصه نویسی‌های خوبی که داره، بسیار کاربردیه.

تست و پاسخنامه تشریحی:

تست‌های این کتاب شامل 1250 تسته که پاسخ تشریحی تست‌ها رو در آخر کتاب میبینیم.

۲. کتاب جغرافیا جامع خیلی سبز

این کتاب برای سطح ضعیف خوبه. این سطح زمانیه که تو در ابتدای مسیر مطالعه قرار داری و هنوز به طور کامل با مباحث کتاب آشنا نیستی و در عین حال نیاز به یک منبع کمک درسی برای مطالعه عمیق‌تر و تست‌زنی داری.

درسنامه:

این کتاب درسنامه بسیار جامع و مناسبی داره اما لازمه که حتما برای مطالعه، کتاب درسی رو خونده باشی. البته در حالت کلی درسنامه کتاب از لحاظ نمودار، شکل و خلاصه نویسی‌های خوبی که داره، بسیار کاربردیه.

تست:

تست‌های این کتاب شامل 1250 تسته که پاسخ تشریحی تست‌ها رو در آخر کتاب میبینیم.

۳. کتاب جغرافیا جامع کنکور انسانی میکرو طبقه بندی گاج

این کتاب برای سطح متوسط بسیار مفیده و میتونه کمک بزرگی برای تثبیت مطالبی که مطالعه کردی بهت بکنه. بر سه اصل تست، پاسخ تشریحی و درسنامه پیش میره. این کتاب شامل موارد زیره:

درسنامه:

این کتاب، به صورت درس به درس و بر اساس پایه تحصیلیه. درسنامه این کتاب کاملا جامع و به صورت خلاصه‌ست. در اینجا باز هم ما بهت پیشنهاد میکنیم که حتما روی مباحث کتاب درسی حسابی مسلط شو و بعد سراغ درسنامه این کتاب برو. یکی از ویژگی‌های خوب این کتاب اینه که نکات به صورت رنگیه و این باعث جذابیت متن کتاب میشه و از مطالب زیاد هم خسته نمیشی.

تست و پاسخنامه تشریحی:

در این کتاب بانک تست جامع تالیفی وجود داره و مشتمل بر 900 تسته که بسیار آموزشی و کمک کننده‌ست. در ابتدای کتاب تست قرار گرفته و بعد، پاسخ تشریحی تست‌هاست. در انتهای کتاب هم درسنامه قرار داره. تست‌های سراسری هم در این کتاب به چشم میخوره. پاسخ تشریحی تست‌ها کاملا گسترده مباحث رو توضیح دادن و ارزیابی خوبی از سوالات ارائه کردن.

بهترین منابع جغرافیا دهم

۱. جغرافیای ایران دهم خیلی سبز

این کتاب که به ترتیب درس‌های کتاب درسی قرار داره، جزو بهترین کتاب جغرافیا کنکور هست.در ابتدا در قالب درسنامه، مفاهیم کتاب رو توضیح میده و بعد بعد از هر درس، تست‌های اون درس موجوده. در انتهای کتاب هم پاسخ تست‌ها قرار داره. این کتاب بر مبنای تسته و سوال تشریحی نداره.

درسنامه:

در این قسمت مفاهیم کتاب به صورت خلاصه به ما ارائه میشه. نکته مثبت درسنامه استفاده مستمر از جدول، تصویر و شکل، نمودار و نکته و مثاله که به فهم بیشتر مطالب درسی کمک میکنه. لحن کتاب دوستانه‌ست و این خشکی کتاب درسی رو از بین میبره. تمامی تصاویر کتاب توضیح داره. در انتهای هر درسنامه هم خلاصه و مرور سریعی بر درسنامه هست که میتونه برای جمع بندی خیلی خوب کمکت کنه. تنها نکته منفی کتاب برای مباحثی هست که ریاضی داره. در این بخش‌ها به ذکر مثال‌های محدود یا تنها اشاره به فرمول، اکتفا کرده.

تست:

447 تست در این کتاب هست که مقدار قابل توجهی برای پایه دهمه. تست‌ها میکرو طبقه بندی نیستن اما تنوع تست‌ها زیاده. انواع مختلف تست تصویری، جدول‌دار یا نقشه و مسئله در بین تست‌ها موجوده که این مسئله به درک بیشتر مقاهیم کمک میکنه. تست‌ها در سطح کنکور نیست و متوسطه اما برای شروع مطالعه برای جغرافیای کنکور، بسیار مناسبه.

پاسخنامه:

در انتهای کتاب پاسخنامه تشریحی و سپس پاسخنامه کلیدی تست‌ها موجوده. خوبی پاسخنامه در اینه که به خوبی سوالات رو شرح میده و نکات مهمی رو بیان میکنه.

۲. تستیک جغرافیا دهم مشاوران آموزش

کتاب تستیک مشاوران، کتابی هست که بیشتر روی تست سرمایه گذاری میکنه. شامل درسنامه، تست و پاسخ نامه‌ست. همچنین در این کتاب آزمون‌های جامع هم موجوده.

درسنامه:

 در ابتدا هر درس، یک مقدمه بیان میشه که نکات کلی درس رو میگه. بعد به سراغ توضیحات کل متن درس میره. کتاب درس به درس جلو میره و در متن درسنامه، از نقشه، جدول، نمودار و تصویر به وفور استفاده شده. در قسمت‌های مفهوم نقشه و مفهوم شکل، تمام نکاتی که در نقشه و شکل‌ها موجوده رو به تفصیل توضیح میده. در بخش تحلیل جدول، نکات مهم کتاب در قالب جدول دسته بندی و به صورت خلاصه قرار داره. همچنین در متن، از سوالات مختلف همراه با پاسخ برای آشنایی با سوالات و یادگیری عمیق‌تر استفاده شده. لحن کتاب هم صمیمیه. در متن درس مثال‌های زیادی هست که برای یادگیری دقیق‌تر مناسبه. بخشی هم به عنوان مشاوره هست که نکات مهم یادگیری دقیق‌تر رو به ما ارائه میده.

تست و پاسخنامه تشریحی:

پرسش‌های تستی بعد از هر درسنامه و به صورت درس به درس چیده شده. تست‌ها متنوع هستن و نسبت توزیع تست‌ها در هر درس مناسبه. بعد از هر دو درس هم یک آزمون جامع تستی موجوده. در انتها هم بخشی به عنوان آزمون میان ترم اول و آزمون پایان ترم قرار داره که نمونه سوالات امتحانی در این دو بخش موجوده. پاسخنامه تست‌ها بعد از هر تست به صورت کلیدی قرار داره و پاسخنامه نمونه سوالات امتحانی به صورت تشریحیه.

بهترین منابع جغرافیا یازدهم

۱. جغرافیا یازدهم تست خیلی سبز

همونطور که از اسم کتاب هم مشخصه، این کتاب بیشتر بر مبنای تست جلو میره و برای شروع مطالعه برای کنکور خیلی خوبه. کتاب که جزو بهترین منابع جغرافیا کنکور هست، برای دانش آموزان یازدهمی هم برای تثبیت مطالب کتاب درسی، عالیه. در سه بخش درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی تقسیم بندی میشه و به جز بخش درسنامه، سایر قسمت‌ها برای امتحانات مناسب نیست.

درسنامه:

در ابتدا، هر درس با یک مقدمه شروع میشه که مطالب کلی درس رو میگه. در متن درسنامه از شکل، تصویر، نمودار، جدول برای منسجم کردن مطالب استفاده میشه. لحن درسنامه صمیمیه و از فونت‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده شده که این مسئله باعث میشه چشم خسته نشه. مطالب مبحث بندی هستن. همچنین کلمات و اصطلاحات کلیدی در متن درسنامه تعریف میشن. نکات متن درس با رنگ متفاوتی نوشته شده و یا کلمات مهم، پررنگ‌تر هستن. در انتهای هر درس هم متن درس به صورت یک خلاصه، قرار داره که برای مرور مباحث کل درس مناسبه.

تست:

 بعد از هر درسنامه، تست‌های هر درس قرار داره. حدود 623 تست در این کتاب هست که از نظر تعداد و تنوع واقعا عالیه. سوالات انواع مختلفی داره و حتی سوالات شکل‌دار یا همراه با نمودار و جدول هم در بین تست‌ها دیده میشه.

پاسخنامه:

پاسخ تست‌ها به صورت تشریحی در انتهای کتاب قرار داره. برای پاسخگویی، از جدول و شکل استفاده میکنه و نکات مهمی رو در این پاسخنامه بیان میکنه. این کتاب پاسخنامه کلیدی هم داره که بعد از پاسخنامه تشریحیه و در انتهای کتاب قرار داره.

۲. تستیک جغرافیا یازدهم مشاوران آموزش

درسنامه:

کتاب درس به درس جلو میره. هر درس با یه مقدمه کلی در رابطه با مفاهیم اون درس شروع میشه و سپس به توضیحات متن می‌پردازه. برای درک بهتر متن از شکل، مثال، جدول، نمودار و نقشه به وفور استفاده میکنه و یکسری سوال در طول درسنامه مطرح میکنه که با پاسخ بهشون، به فهم بیشتر نکات کمک میکنه. قسمت‌هایی تحت عنوان مفهوم شکل و مفهوم نقشه داره که با توضیح مفصل درمورد نقشه‌ها و شکل‌ها، به یادگیری بیشتری نسبت به کتاب درسی، می‌پردازه. متن درسنامه دسته‌بندیه و مبحث به مبحث پیش میره.

تست:

کتاب شامل 417 تسته که به نسبت تعداد درس‌های این پایه کاملا مناسبه. بعد از درسنامه هر درس، تست‌های همون درس قرار داره. سطح تست‌ها متوسطه و تعدادشون نسبتا خوبه. سوالات همگی تنوع زیادی دارن و از انواع سوالات نقشه‌دار و جدول‌دار بهره گرفته.

پاسخنامه:

پاسخ‌های کلیدی بعد از تست‌های هر درس قرار داره. در پایان کتاب هم بخشی به نام پاسخنامه تشریحی قرار داره که نکات مهم هر تست رو بررسی میکنه.

بهترین منابع جغرافیا دوازدهم

۱. جغرافیا دوازدهم تست خیلی سبز

این کتاب که از بهترین کتاب جغرافیا کنکور هست، برای تست‌زنی واقعا خوبه چون بیشتر تست محوره. همچنین از بخش‌های درسنامه، سوالات تستی و پاسخنامه تشکیل میشه. در ادامه با هم بررسی میکنیم.

درسنامه:

این بخش کتاب نسبتا کامل و جامعه. از جدول و نمودار و شکل برای درک بیشتر مطالب استفاده میشه. در ابتدا درس رو با یک مقدمه شروع میکنه و بعد به توضیحات کل درس می‌پردازه. لحن کتاب کاملا صمیمیه. نقشه‌های خیلی خوبی داره و از مثال‌های زیادی برای یادگیری عمیق‌تر استفاده کرده. از مزیت‌های این کتاب اینه که به مبحث فنون جغرافیایی که اکثرا باهاش مشکل دارن، خیلی پرداخته و حتی مسائلی که نیاز به فرمول‌های ریاضی و حل دارن رو به خوبی شرح و بسط میده و مثال زیادی میزنه. درسنامه این کتاب هم برای کنکور و هم برای مدرسه عالیه.

تست:

تعداد تست‌های این کتاب 295تاست که نسبتا خوبه. در بین سوالات تستی یکسری راهنمایی‌هایی با لحن صمیمی داره که واقعا کتاب رو جذاب و خلاق کرده. تست‌ها تنوع کافی دارن و در بخش‌هایی، تست‌های ترکیبی با سال‌های قبل هم میبینیم. البته سوالات مسئله‌دار در این کتاب تنوع کمی داره. همچنین حدود 30 سوال کنکور داخل و خارج هم در این کتاب وجود داره.

پاسخنامه:

پاسخ تمامی تست‌ها به صورت تشریحی در انتهای کتاب موجوده. البته در یکسری از موارد توضیحات کمی داره اما در کل پاسخنامه جامع و خوبیه. در برخی موارد هم سوال رو با نمودار و شکل توضیح میده که این به عنوان یک پاسخنامه مزیت محسوب میشه. در برخی از موارد هم پاسخنامه لحن صمیمی داره و دانش آموز رو مخاطب قرار میده و باهاش صحبت میکنه که این مسئله باعث جذاب کردن کتاب میشه.

۲. جغرافیا دوازدهم هدف دار مشاوران آموزش

این کتاب بیشتر تست محوره و فقط یه تعداد محدودی نمونه سوال امتحانی هم داره. درس به درس پیش میره و به صورت درسنامه، سوالات تستی، نمونه سوال المپیاد، کنکور و تشریحی داره و در نهایت با پاسخنامه به پایان میرسه.

درسنامه:

هر درس در ابتدا با درخت دانش شروع و خلاصه‌ای از کتاب در قالب نمودار به مخاطب ارائه میشه. نکات به صورت جدول و نمودار و شکل و مثال ارائه میشه و از تصاویر برای درک بیشتر و عمیق‌تر استفاده میکنه. مطالب به خوبی دسته‌بندی شدن و برای مرور و تست‌زنی عالیه.

تست:

حدود 300 تست در این کتاب موجوده که توزیع تست‌ها برای هر درسی متفاوته. تست‌های هر درس بعد از درسنامه همون درس قرار داره و تنوع بالای تست‌ها مشهوده. نمونه سوالات تستی در سطح کنکوره و در آخر کتاب هم نمونه تست‌های کنکوری و المپیادی قرار داره. همچنین در کنار هر تست نوشته شده که از چه سالی هست.

پاسخنامه:

پاسخ تست‌ها به صورت تشریحی و به تفصیل در پاسخنامه قرار داره. پاسخنامه نکات خوبی داره اما در برخی تست‌ها به خصوص تست‌های ریاضی گونه، ضعیف عمل کرده. همچنین یکسری از تست‌ها پاسخ تشریحی نداره. پاسخنامه سوالات المپیاد و کنکور و سوالات امتحانی هم به صورت تشریحی در انتهای کتاب قرار داره.

۳. گذرنامه جغرافیا دوازدهم مبتکران

این کتاب در سه بخش درسنامه، سوالات تشریحی و سوالات تستی قرار داره. در بین بهترین کتاب جغرافیا کنکور قرار داره و در درسنامه، مباحث و نکات به صورت جدول و نمودار بررسی میشه و به خوبی مفاهیم رو توضیح میده. بعد از درسنامه سوالات تشریحی و سپس سوالات تستی قرار می‌گیره. تنوع سوالات نسبتا خوبه و سوالات از ساده به سخت طبقه‌بندی شده. همچنین آزمون نیم سال اول و پایان سال به همراه آزمون جامع تستی هم داره. در انتهای هر فصل هم یک آزمون جامع از درس‌ها گرفته میشه. پاسخ نامه در انتهای کتابه که نکات مهمی در اون دیده میشه و نسبتا کامله.

منابع جغرافیا کنکور برای مرور و جمع بندی

کتاب جغرافیا جامع مهر و ماه

درسنامه این کتاب بسیار خلاصه‌ست اما تست‌های این کتاب حدود 2000 تسته که واقعا تعداد خوبیه. تست‌ها به ترتیب پایه تحصیلیه و در پایان هر پایه، 3 آزمون جامع و در انتهای کتاب هم یک آزمون کلی و جامع از هر سه پایه موجوده. بخش پاسخ تشریحی این تست‌ها در انتهای کتابه که نسبتا خوبه اما به اندازه سایر منابع کافی نیست.

بهترین کتاب‌های جامعه شناسی کنکور در یک نگاه

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.