معرفی دانشگاه

معرفی کامل دانشگاه صنعتی شریف

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

معرفی کامل دانشگاه صنعتی شریف

آرزوی بیشتر بچه‌‌های کنکور ریاضی اینه که بتونن وارد دانشگاه صنعتی شریف بشن. دانشگاهی که هرسال اکثر رتبه‌های برتر، میرن اونجا و ما همیشه از جو درسخونی و بچه‌های نخبه دانشگاه صنعتی شریف می‌شنویم. امروز می‌خوایم خیلی دقیق‌تر این دانشگاه رو از همه جنبه‌هاش بررسی کنیم و ببینیم به درد چه کسایی می‌خوره.

سردر دانشگاه صنعتی شریف

محوطه دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف در خیابان آزادی و خیلی نزدیک به میدون آزادیه. بچه‌ها این دانشگاه از نظر وسعت، به نسبت دانشگاه متوسطیه. یعنی نه خیلی بزرگه مثل دانشگاه تهران یا بهشتی و نه خیلی کوچیکه. محوطه دانشگاه شریف همیشه پر از درخت کاری و گل کاریه و یک محیط خیلی قشنگ و باصفاست برای دانشجوها که بین کلاس‌هاشون اونجا وقت بگذرونن. یکی از نکته‌های خیلی مهم راجع به هر دانشگاه اینه که آیا دانشکده‌های مختلف همه یکجا هستن، یا هر دانشکده توی خیابون متفاوتیه. دانشگاه شریف همه دانشکده‌هاش برای مقطع کارشناسی به طور متمرکز توی همین محوطه خوشگل قرار داره و شما به راحتی میتونین ساختمون هر دانشکده‌ای که می‌خواید رو پیدا کنید و داخلش رو ببینید.

دسترسی دانشگاه صنعتی شریف

این دانشگاه چند در ورودی مختلف داره که هرکدوم از این درها نزدیک به یکی از ایستگاه‌های مترو هست. ایستگاه‌های مترو نزدیک به دانشگاه شریف، ایستگاه دکتر حبیب‌الله و ایستگاه دانشگاه صنعتی شریفه. از طرفی این دانشگاه یک ایستگاه بی‌آرتی هم باز به نام ایستگاه دانشگاه شریف داره که از در اصلی، خیابون آزادی می‌گذره.

دسترسی دانشگاه شریف

مدرک دانشگاه صنعتی شریف چقدر اعتبار دارد؟

همونطور که می‌دونید این دانشگاه برترین دانشگاه صنعتی کشوره. هر ساله بیشتر رتبه‌های برتر و همینطور دانش‌آموزانی که مدال المپیاد دارن به این دانشگاه میان و جو دانشگاه بخاطر همین بسیار رقابتی و درسیه. همین عوامل باعث میشن که مدرک این دانشگاه برای استخدام خیلی معتبر باشه. از طرفی اگر شما قصد مهاجرت دارید هم میتونید روی مدرک دانشگاه شریف حساب کنید. خیلی از بچه‌هایی که با معدل‌های پایین‌تری از این دانشگاه فارغ میشن، تونستن هم تراز با کسایی که معدل بهتری در دانشگاه‌های دیگه دارن مهاجرت کنن و ویزای تحصیلی بگیرن.

نکته: البته مهاجرت خیلی زیاد به عملکرد شما توی دانشگاه بستگی داره و از طرفی چون توی دانشگاه صنعتی شریف خیلی از دانشجوها مهاجرت میکنن و یک جو موافق با مهاجرت در این دانشگاه وجود داره، توی دانشگاه شریف شما خیلی راحت‌تر میتونید توی مسیر مهاجرت قرار بگیرید.

همینطور بچه‌هایی که قصد استخدام در جاهای مختلف رو دارن، مدرک این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگه یک امتیاز مثبت براشون به حساب میاد.

جو علمی بین دانشجویان دانشگاه شریف

جو علمی بین دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

از اونجایی که دانش آموزای سخت کوشی وارد این دانشگاه میشن، محیط دانشگاه همیشه یک محیط رقابتی و شاید بشه گفت معدل محوره. حتی شاید بشه اینو به عنوان یک نکته منفی بیان کرد که بچه‌های دانشگاه چقدر معدل براشون مهمه. اکثر اساتید هم کسایی هستن که خیلی از نظر علمی قوی‌ان و کلی مقاله دارن و حتی خیلیاشون خارج از ایران تحصیل کردن. برای همین اساتید هم توقعشون از دانشجوها بالاست و مطالب رو خیلی کامل ارائه میدن.

خیلی از دانشجوهای دانشگاه‌های دیگه، فیلم‌های ضبط شده کلاس‌های دانشگاه شریف رو برای درس‌های مختلف خودشون می‌بینن تا بتونن مطالب رو جامع‌تر یاد بگیرن. این فیلم‌ها خیلی‌هاشون توی سایت مکتبخونه موجوده. خیلی از دانشجوها همیشه درگیر اینن که بتونن مقالات علمی‌ای ارائه بدن که توی مجله‌های معتبر دنیا چاپ بشه و از این نظر هم دانشگاه صنعتی شریف خیلی جلوئه و دانشجوهاش کلی مقاله چاپ کردن.

رشته‌های دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی یعنی دانشگاهی که فقط رشته‌های مهندسی رو ارائه میده. این دانشگاه هم از این قاعده مستثنی نیست. رشته‌هایی که برای دوره کارشناسی در این دانشگاه وجود داره رو در ادامه می‌نویسم:

  • علوم پایه اعم از شیمی، ریاضی، فیزیک و علوم کامپیوتر
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نفت
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی دریا
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی علم مواد و متالوژی

در مقطع کارشناسی ارشد بجز این رشته‌ها، چند رشته دیگه هم ارائه میشه:

  • مدیریت و اقتصاد
  • فلسفه علم
  • مهندسی انرژی

مطلب پیشنهادی: معرفی کامل دانشگاه تهران

پردیس دانشگاه صنعتی شریف

این دانشگاه، دوتا پردیس اصلی داره:

  • دانشجویان پردیسی که در خود دانشگاه صنعتی شریف هستن.
  • دانشجویان پردیس کیش که محل تحصیل اونا عمدتا در شهر کیشه.

همه رشته‌های دانشگاه صنعتی شریف، پردیس ندارن و هر ساله توی دفترچه انتخاب رشته کنکور باید ببینید که چه رشته‌هایی شامل پذیرش پردیس میشن.

پردیس کیش دانشگاه شریف

امکانات رفاهی دانشگاه شریف

کسی از غذای دانشگاه هیچوقت انتظار زیادی نداره ولی میتونم اینو بهتون بگم که غذای دانشگاه صنعتی شریف از غذای خیلی از دانشگاه‌ها خوشمزه‌تره. توی دانشگاه سر زمان مشخصی به همه دانشجوها ناهار داده میشه و اگر شما خوابگاهی باشید بهتون شام و کوپن صبحانه تعلق می‌گیره که میتونید مواد مورد نیاز صبحانه‌تون رو خیلی ارزون‌تر از بیرون از دانشگاه بگیرید.

دانشگاه دو تا سالن ورزشی داره که یکی از اونا برای بدنسازیه و دستگاه‌های مختلف اونجا وجود داره و یکیش هم سالن ورزشی برای بازی‌های توپی مثل بسکتبال، والیبال و فوتساله که دانشجوها سر ساعت‌های مشخصی میرن اونجا و زیر نظر مربی ورزش میکنن و همه این سالن‌ها رایگانه.

هر دانشکده بطور مخصوص کتابخونه و سالن مطالعه خودشو داره که بعضی از این سالن مطالعه‌ها خیلی خوشگلن! علاوه بر اونا یه کتابخونه و سالن مطالعه چند طبقه مرکزی هم هست که دانشجوها میتونن برن اونجا و درس بخونن.

همینطور دانشگاه به دانشجوهاش اینترنت رایگان هم میده که توی دانشگاه و خوابگاه میتونن استفاده کنن.

بچه‌ها میتونید به سایت خود دانشگاه صنعتی شریف برید و عکس مکان‌های مختلف دانشگاه رو ببینید و درموردش بیشتر بخونید.

خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف

خوابگاه دانشگاه شریف

خوابگاه‌های این دانشگاه میتونم به قطع بگم که از خوابگاه سایر دانشگاه‌ها بهتره. بچه‌ها توی اتاق‌های 4 نفره و 6 نفره تقسیم میشن. مهم‌ترین نکته درباره خوابگاه دانشگاه شریف اینه که خوابگاه‌های اصلی این دانشگاه محوطه‌های بزرگ و سرسبزی دارن که بچه‌ها میتونن توی این محوطه‌ها وقت بگذرونن در حالیکه اکثر دانشگاه‌ها، خوابگاه‌هاشون صرفا یک سری ساختمون هستن و محوطه اختصاصی ندارن. از طرفی یک ساختمان رفاهی هم توی خوابگاه موجوده که شامل نمازخونه، اتاق تلویزیون، اتاق ورزش، اتاق آرایشگر برای دخترا و سالن مطالعه‌ست.

در خوابگاه دختران دانشگاه شریف اما قانون حضور سر ساعت ۹ شب در خوابگاه مگر به اجازه‌ی والدین، مثل باقی دانشگاه‌ها وجود داره.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 10 =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.