بهترین کتاب های کمک درسی

بهترین کتاب روانشناسی کنکور

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

بهترین کتاب روانشناسی کنکور

بهترین کتاب جامع روانشناسی کنکور

همونطور که میدونی درس روانشناسی از درس‌های تخصصی رشته انسانیه و فقط شامل یک کتاب در پایه یازدهمه. اما در عین حال اهمیت بالایی در کنکور داره. مخصوصا اگر داوطلب زیرگروه 4 و 5 باشی که این درس برات ضریب 3 داره. پس باید بدونی که این درس در کنکور شامل 20 سواله که مدت زمان 15 دقیقه برای پاسخگویی بهشون فرصت داری. از اونجایی که مطالب درس روانشناسی چیزی بین مفهومی و حفظیه، برای حل این تعداد سوال با زمان کمتر از یک دقیقه برای هر تست، لازمه که یه مطالعه منسجم و قوی داشته باشی تا بتونی از پس سوالات کنکور بربیای. در ادامه، کتاب‌هایی رو معرفی می‌کنیم که برای مطالعه بهتر کمکت میکنه. تا انتهای مقاله رو بخون و کتاب مورد نظرت رو با بررسی منابعی که معرفی می‌کنیم، انتخاب کن.

روانشناسی جامع کنکور مشاوران آموزش

درسنامه:

متن درس این کتاب روانشناسی برای کنکور، جامع و مفصل به شرح مطالب کتاب درسی پرداخته. تمام نکات کتاب در این درسنامه موجوده و در طول درس از جدول، شکل، نمودار و مثال برای توضیح بیشتر استفاده میکنه. همچنین مثال‌هایی از خارج کتاب میزنه که برای فهم بیشتر بسیار جذابه. درسنامه این کتاب بسیار خلاقانه‌ست و کادرهایی مثل یک بار دیگر ببینیم و آموزش بر اساس پرسش و پاسخ داره که در اون‌ها نکات مهم رو بررسی میکنه. این کتاب بیشتر برای مطالعه مناسبه چون درسنامه جامعی داره و متن درسنامه رو برای مرور پیشنهاد نمی‌کنیم.

تست:

سوالات تستی بعد از درسنامه هر درس این کتاب قرار داره و سوالات مبحث به مبحث جلو میرن. توزیع تست‌ها در هر درس نسبتا مساویه ولی برخی از درس‌ها، تعداد کمی تست دارن. سوالات، میکرو طبقه بندی هستن و در برابر هر تست، نوع سطح سوال به صورت کنکاشی، حفظی، مفهومی و غیره مشخصه. تنوع تست‌ها زیاده و تیپ سوالات به صورت جدولی، ترکیبی، نموداری و جدولی مختلفه. حتی سوالاتی که مسئله‌دار باشن هم در کتاب هست. در مقابل برخی از تست‌ها، نکاتی نوشته که برای تست‌زنی اهمیت داره. سوالات کتاب شامل 1225 تسته که مقدار مناسبیه.

پاسخنامه:

پاسخ سوالات تستی به صورت تشریحی در کتاب تست روانشناسی قرار داره. پاسخنامه جامع و کامله و پر از نکات مهم جدید و کنکوریه. البته باید بگیم که جاهایی از پاسخنامه هم کامل نیست و نیاز به اصلاح داره اما در کل پاسخ سوالات جامع و کلیدیه.

روانشناسی یازدهم هدفدار مشاوران آموزش

درسنامه:

متن این کتاب کامله و به عنوان یک منبع درسی قابل استفاده‌ست. در طول متن درسنامه، از جدول و نکات و مثال برای درک بهتر مباحث استفاده میکنه. قسمت‌هایی از درسنامه هست که به صورت نقطه چینه و مباحثی فراتر از کتاب رو شرح میده. همچنین پاسخ فعالیت‌ها و دقت کنیدهای کتاب رو داره. در این کتاب، ویژگی مثبتی وجود داره؛ بخش‌هایی در کتاب درسی که زیاد و طولانی هستن رو به صورت دسته بندی و منظم در جدول‌هایی قرار داده که یادگیری این جدول‌ها بسیار راحته. در کل میتونیم بگیم این کتاب، درسنامه قوی و کاملی داره و به عنوان منبع درسی مناسبه.

تست:

این کتاب حدود 1260 تست داره که تعداد قابل توجهیه. سوالات، مبحث به مبحث دسته بندی هستن و در کنار هر تست هم ذکر شده که این سوال به صورت کنکاشی، مفهومی، حفظی و غیره هست. همچنین کتاب، شامل تعداد محدودی نمونه سوال تشریحی هم هست که این سوالات، میکرو طبقه بندی هستن، تنوع زیادی دارن و تیپ‌های مختلفی رو شامل میشن. ولی بیشتر سوالات کتاب، تست محوره.

پاسخنامه:

پاسخ سوالات تستی به صورت تشریحی در این کتاب وجود داره ولی چندان کافی و کامل نیست. حتی یکسری از سوالات، پاسخ تشریحی ندارن و فقط به صرف گفتن گزینه صحیح اکتفا شده.

روانشناسی یازدهم تست خیلی سبز

درسنامه:

این کتاب که جزو بهترین کتاب روانشناسی کنکور محسوب میشه، در ابتدای درسنامه هر درس، قسمتی رو به عنوان مقدمه قرار داده و بعد از اون به سراغ توضیح متن اصلی درس میره. در طول درسنامه، از کادر نکته و مثال، جدول، نمودار و شکل به وفور استفاده میشه. متن هر درس، مبحث‌بندی پیش میره که به انسجام و نظم مطالب کمک میکنه. لحن کتاب، صمیمانه‌ست و در طول درسنامه، بخشی به نام انبار مهمات قرار داره که در اون کلمات مهم و کلیدی شرح داده شده و مباحث این قسمت رو در قالب پرسش و پاسخ پیش می‌بره. همچنین در این کتاب، تمام فعالیت‌های کتاب درسی با پاسخ موجوده.

تست و پاسخنامه:

حدود 660 تست در این کتاب هست که بعد از درسنامه هر درس قرار دارن. توزیع تست‌ها در درس‌ها متعادل نیست. سوالات شامل تیپ‌ها و انواع مختلفی مثل جدول، نمودار، شکل و غیره هستن و شامل سوالات تالیفی، کنکوری و کانون میشن. طراحی سوالات خلاقانه‌ست و تست‌ها هم برای سطح ضعیف و هم برای سطح متوسط و قوی مناسبه. در انتها هم پاسخ تمامی سوالات به صورت جامع و تشریحی در این کتاب قرار داره.

روانشناسی جامع کنکور مهر و ماه

درسنامه:

به عنوان یکی از بهترین کتاب روانشناسی کنکور، میتونیم بگیم که درسنامه این کتاب واقعا عالیه. در هر صفحه در درسنامه، صفحه کتاب درسی هم قرار داره که در اون قسمت از کتاب درسی، نحوه مطالعه صحیح جملات حفظی کتاب و دسته بندی مباحث مشخصه و برای آموزش نحوه مطالعه درس روانشناسی برای کنکور بسیار کاربردیه. در کنار این صفحات هم مطالبی که نیاز به توضیح بیشتر دارن رو به صورت مفصل شرح میده.

لحن کتاب کاملا صمیمانه‌ست و تک‌تک جملات با رنگ‌های مختلف نوشته شدن که از حجم کسل‌آور بودن مباحث حفظی، کم میکنه. در این قسمت، تمام فعالیت‌های کتاب درسی پاسخ داره. همچنین متن درسنامه به صورت کادر نکته، تست، نمودار و جدول، تدریس میشه. مباحث کاملا دسته بندی و منسجم هستن و سبب ایجاد نظم ذهنی میشه. در قسمت‌های حواستون باشه، نکات مهمی مطرح میشه و در بخش قاطی نکنین، مطالبی که شبیه هم هستن به صورت مقایسه‌ای شرح داده میشه.

در انتهای کتاب بخشی به نام فلش کارت وجود داره که چکیده‌ای بسیار نکته‌ای از هر درس در ابعاد یک فلش کارت تهیه کرده و برای مرور و جمع بندی عالیه.

تست:

در این کتاب، سوالات تستی بعد از کل درسنامه‌ها قرار داره و به ترتیب درس‌های کتابه. تست‌ها به صورت تالیفی، سراسری و کانون هستن و به صورت طبقه‌بندی و مبحث بندی در کتاب قرار دارن. تعداد سوالات کافیه و تنوع خوبی دارن. 

پاسخنامه:

در آخر باید بگیم که پاسخنامه این سوالات به صورت تشریحی در انتهای کتاب قرار داره. توضیحات پاسخ‌ها مفصل و جامعه و کادر نکته و توجه داره که در حین مباحثی که میگه، به نکات مهمی اشاره میکنه.

روانشناسی کنکور میکرو گاج

درسنامه:

این قسمت در آخر کتاب و بعد از تست‌ها و پاسخنامه‌ش قرار داره. متن درسی این کتاب با مقدمه آغاز میشه؛ مبحث به مبحث جلو میره و مثال‌ها و نکات مهم زیادی داره. برای فهم بیشتر و یادگیری عمیق‌تر، مطالب کتاب رو به صورت جدول و نمودار، دسته‌بندی کرده و تلاش بر این بوده که کل درس رو تا حد ممکن به صورت نمودار ارائه کنه تا به درک بیشتر مطالب کمک کنه.

تست:

با توجه به این که کتاب ابتدا با تست، سپس با پاسخ تشریحی تست‌ها و در نهایت با درسنامه پیش میره، در ابتدا به تحلیل سوالات می‌پردازیم. تنوع سوالات تستی در این کتاب خوبه و سوالات غالبا تالیفیه اما نمونه سوال سراسری هم بین تست‌ها می‌بینیم. تست‌ها، درس‌به‌درس جلو میره و تنوع و تیپ سوالات به نسبت مناسبه. تعداد تقریبی تست‌ها هم 720 تاست.

پاسخنامه:

پاسخ تشریحی تمام سوالات بعد از همه تست‌ها قرار داره. تست‌ها، پاسخ جامع و مناسبی دارن و حتی در برخی از سوالات، از شکل و نمودار و جدول هم استفاده میکنه. در برخی از سوالات هم سایر گزینه‌ها به طور جامع بررسی میشه.

 

کتاب تست روانشناسی کنکور انسانی آبی قلمچی

درسنامه:

یکی از بهترین کتاب روانشناسی کنکور، کتاب آبی قلمچیه. درسنامه به صورت جدول و نمودار نکات مهم مباحث رو شرح میده و از گفتن مواردی که به نظر توضیح ساده‌ای دارن، اجتناب میکنه. در ابتدای هر درس، یک درخت دانش داره و سپس به شرح کل متن کتاب درسی می‌پردازه. متن درسنامه شامل نکات مهم و مباحث نکته‌ایه و تک‌تک جزئیاتی رو که در کنکور اهمیت دارن، بیان میکنه. نکته قابل توجه اینجاست که این کتاب، بیشتر بدانیدهای کتاب درسی رو هم به صورت خلاصه و نکته‌ای شرح داده. این منبع رو بیشتر برای مرور و جمع بندی مطالب یا خوانش همزمان با کتاب درسی روانشناسی پیشنهاد می‌کنیم. به دلیل خلاصه بودن نکات، بهتره به عنوان منبع اصلی و جایگزین کتاب استفاده نکنی.

تست:

1000 تست تالیفی، کانون و سراسری در این کتاب موجوده. در مقابل هر تست، ارجاع به صفحات کتاب درسی وجود داره. سوالات، میکرو طبقه بندی هستن و تقسیم بندی سوالات بر اساس پیمانه‌ست که در هر پیمانه چیزی حدود 10 یا 20 سوال تستی قرار داره. تنوع تست‌ها هم خوبه و از ساده تا سخت دسته بندی هستن. علاوه بر تست‌ها، در انتهای کتاب هم چند آزمون جامع و سوال کنکور سراسری داخل و خارج سال قبل قرار داره که برای ارزیابی کلی بسیار مهمه.

پاسخنامه:

پاسخ تشریحی تست‌ها به صورت مفصل در انتهای کتاب قرار داره. پاسخ‌ها تقریبا جامع و کامله و از جدول و نمودار و نکته در توضیح سوالات استفاده کرده که مورد بسیار مهمیه. همچنین برخی از سوالات، تحلیل همه گزینه‌ها رو داره. در کل پاسخنامه جامع و کاربردیه.

بهترین کتاب روانشناسی کنکور برای جمع بندی

تیزشیم روانشناسی کنکور مشاوران آموزش

درسنامه:

این منبع که جزو بهترین کتاب روانشناسی کنکور هست، در هر درس با مقدمه آغاز میشه و درسنامه‌ای مبحثی داره؛ یعنی کتاب مبحث به مبحث جلو میره و در طول درسنامه از نمودار و جدول و شکل برای درک بیشتر نکات استفاده میشه. مطالب درسنامه بیشتر به صورت خلاصه و نکته‌ای هست چون هدف کتاب مرور و جمع بندیه. در نتیجه به عنوان منبع اصلی یا برای شروع مطالعه مناسب نیست.

تست:

در این منبع، هر درس دو آزمون تستی از مباحث اون درس داره که مشابه کنکوره و دقیقا تعداد 20 سوال در مدت زمان 15 دقیقه براش در نظر گرفته. سوالات در این کتاب تنوع و تعداد مناسبی دارن. مبحث به مبحث پیش میرن و در مقابل هر سوال، نوع کنکاشی، حفظی، مفهومی و غیره بودن تست مشخصه. در برخی از قسمت‌های تست، در کنار سوالات، کادر نکته درج شده که نکات کلیدی برای یادآوری مباحث یا برای تست زنی بیان میشه. سطح سوالات قویه. این کتاب رو برای دانش آموزان یا کنکوری‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که یا در مرحله مرور و تست زنی قرار دارن یا بر این درس کاملا مسلطن. در انتهای کتاب هم چند آزمون جامع برای ارزیابی کلی وجود داره.

 

پاسخنامه:

پاسخ تشریحی تمامی سوالات به صورت جامع در انتهای کتابه. تمامی پاسخ‌ها به کتاب درسی ارجاع دارن. در پاسخ دهی، از کادر نکته و جدول استفاده کرده. همچنین خط راهنمای آموزشی برای حل سوالات داره. پاسخنامه کتاب قوی و بسیار جامعه.

موج آزمون روانشناسی اختصاصی انسانی نشر الگو

درسنامه:

متن کتاب در این منبع به صورت درس به درس جلو میره. درسنامه این کتاب بیشتر به صورت خلاصه‌ست و نکات کلیدی و مهم در قالب نمودار در کل درسنامه قرار داره.

تست:

1000 تست تالیفی، کانون و سراسری در این کتاب موجوده. در مقابل هر تست، ارجاع به صفحات کتاب درسی وجود داره. سوالات، میکرو طبقه بندی هستن و تقسیم بندی سوالات بر اساس پیمانه‌ست که در هر پیمانه چیزی حدود 10 یا 20 سوال تستی قرار داره. تنوع تست‌ها هم خوبه و از ساده تا سخت دسته بندی هستن. علاوه بر تست‌ها، در انتهای کتاب هم چند آزمون جامع و سوال کنکور سراسری داخل و خارج سال قبل قرار داره که برای ارزیابی کلی بسیار مهمه.

پاسخنامه:

پاسخ تمامی سوالات به صورت تشریحی در انتهای کتاب قرار داره. پاسخنامه جامع و کاربردیه و بررسی همه گزینه‌ها رو شامل میشه. همچنین به کتاب درسی هم ارجاع میده و در توضیح برخی از سوالات از جدول استفاده میکنه.

روان شناسی کنکور لقمه طلایی مهر و ماه

درسنامه:

این منبع که جزو بهترین کتاب روانشناسی کنکور محسوب میشه، متن درسنامه خیلی خلاصه و کلیدی داره. تلاش کتاب بر این بوده که کل مطالب کتاب درسی رو به صورت نمودار شاخه‌ای و جدول بیان کنه تا برای مرور و جمع بندی راحت باشه. این منبع برای مرور و تست زنی واقعا عالیه.

تست:

سوالات این کتاب سطح قوی و بالایی دارن. تنوع سوالات به صورت جدول و نمودار و یا حتی سوالات ترکیبیه که برای کنکور، نمونه‌های بسیار خوبیه. حدود 2000 تست هم در این کتاب موجوده که واقعا تعداد مناسبیه.

پاسخنامه:

پاسخ تشریحی سوالات واقعا جامعه. نکته‌های خوبی برای حفظ کردن مطالب و یا مطالعه صحیح درس روانشناسی بیان میکنه. حتی در برخی سوالات، سایر گزینه‌ها هم مورد بررسی قرار می‌گیره. برای پاسخگویی سوالات در پاسخنامه، کاملا خلاقیت وجود داره و این، از حجم خشکی و سنگینی مطالب کم میکنه.

تست روانشناسی کنکور انسانی منتشران

درسنامه:

این کتاب به صورت درس‌به‌درس جلو میره. در هر درس، در ابتدا یک مقدمه تک خطی وجود داره و بعد به توضیح مختصر کل درس می‌پردازه. نکته و مثال و نمودار برای توضیحاتش استفاده میکنه اما بیشتر مباحث کتاب، خلاصه و نکته‌ایه. این منبع برای مرور و جمع بندی بسیار مناسبه.

تست و پاسخنامه:

سوالات تستی در این کتاب به صورت تالیفی، سراسری و کانون قرار داره. سوالات به طور کلی مبحث بندی هستن و تعداد و تنوع خوبی دارن. سوالات برای آمادگی در کنکور واقعا مناسبه. پاسخنامه تشریحی تست‌ها هم در انتهای کتاب قرار داره و برای توضیحات هر سوال، از جدول و نمودار استفاده میکنه. از پاسخنامه میشه به عنوان یک منبع جمع بندی واقعا مناسب هم استفاده کنی.

بهترین کتاب روانشناسی در یک نگاه

بهترین کتاب روانشناسی در یک نگاه

نکته پایانی

توجه کن که تمامی کتاب‌هایی که گفتیم، جزو بهترین کتاب روانشناسی کنکور موجود در سطح بازار بوده و ممکنه منابع دیگه‌ای هم وجود داشته باشه، اما ما سعی کردیم که فقط کتاب‌هایی که واقعا مناسبن رو بهت معرفی کنیم. همچنین اکثر این کتاب‌ها برای آمادگی در کنکور هستن و اگر نیاز به حل نمونه سوال امتحانی داری باید به منابع دیگه‌ای مراجعه کنی. 

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 5 =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.