جامعه شناسی

بهترین استاد جامعه شناسی کنکور

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

بهترین استاد جامعه شناسی کنکور

سلام دوست کنکوری. به مقاله بهترین استاد جامعه شناسی کنکور خوش اومدی. امروز قراره توی این مقاله با لیستی از بهترین اساتید جامعه شناسی کنکور آشنا بشی. پس اگر برای یادگیری دقیق این درس دنبال کلاس مناسب هستی، بهت پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله رو تا آخر مطالعه کنی. برای درس اقتصاد هم میتونی مقاله بهترین استاد اقتصاد کنکور رو مطالعه کنی.

3,7
Rated 3,7 out of 5
3,7 از 5 (از 89 رای)
4,2
Rated 4,2 out of 5
4,2 از 5 (از 35 رای)
3,8
Rated 3,8 out of 5
3,8 از 5 (از 22 رای)
3,1
Rated 3,1 out of 5
3,1 از 5 (از 17 رای)
3,2
Rated 3,2 out of 5
3,2 از 5 (از 17 رای)
4,3
Rated 4,3 out of 5
4,3 از 5 (از 41 رای)
4,1
Rated 4,1 out of 5
4,1 از 5 (از 32 رای)

بهترین کلاس آنلاین استاد دبیر اساتید دبیران جامعه شناسی کنکور

خیلی از بچه‌های کنکوری هستن که وقتی اسم استاد به گوششون میخوره، کاملا مخالف رفتن به کلاس برای یادگیری کنکور و مطالعه هستن. اما باید بهت بگم که این اصلا ربطی به علاقه داشتن نداره. بستگی به هدفت، روش مطالعه‌ت و سطح درسیت داره. شاید تو بخوای توی کنکور یه درسی رو درصد بالایی بزنی ولی توش ضعیف باشی و با مدرسه و کتاب‌های کمک درسی هم نتونی ضعفت رو جبران کنی. در اینجاست که تو باید به سراغ یه استاد خوب برای اون درس مورد نظرت بری و مشکلاتت رو حل کنی.

ما اینجا قراره در این مقاله درمورد درسی صحبت کنیم که ضریب بالایی رو در کنکور داره و بهتره که درصد بالایی ازش کسب کنی تا بتونی به رتبه خوبی دست پیدا کنی. در نتیجه لازمه که اگه ضعیف یا متوسط هستی، قوی بشی و اگر قوی هستی، درصد این درست رو به صد برسونی. راه حل مناسب برای کسب این درصد عالی اینه که از یه استاد حرفه‌ای کمک بگیری و یادگیریت رو توی این درس افزایش بدی. اما چه استادی؟ باهامون همراه شو تا بهترین استاد جامعه شناسی رو بهت معرفی کنیم.

استاد پیمان بیگدلی

۱. استاد پیمان بیگدلی

رزومه تحصیلی و کاری

استاد بیگدلی با سابقه کاری تدریس‌ در‌ مدارس فرهنگ ۷، فرزانگان ۱، فرهنگ ۱۰، فرهنگ ۱۳، اندیشه‌ خرد، ثامن، امام‌ جعفر صادق (ع)، ماهور، مهرآیین، مهرنامی، نرجس، اوج، نوآور، جامی، شاهد هفت تیر، موتلفه و آموزشگاه‌ها علوم نوری، صادقیان، کیمیاگران، نیکان، اندیشه‌نیکان، راه‌اندیشه، پیام‌خرداد، تعلیم‌خرداد، تجربه فوق‌العاده‌ای در تدریس در این درس داره. همچنین ایشون از سال 82 مدرس‌ جامعه‌ شناسی‌ و‌ تاریخ‌ و جغرافی‌ بوده. ایشون کارشناسی‌ ارشد‌ زبان‌ آلمانی داره. در تست‌های گزینه دو طراح تسته و در برنامه‌های‌ تلویزیونی‌ گزینه‌ جوان، کارنامه ۲۰ و فرصت‌ برابر هم فعالیت داشته.

نحوه تدریس

استاد بیگدلی در مجموعه تاملند مشغول به تدریس درس جامعه شناسی، تاریخ و جغرافیه. تدریس استاد به این شکله که تمام سه سال کتاب درسی رو شرح میده. همینطور برای مطالعه در طول کلاس منابع معرفی میکنه. بهتره که همزمان در طول کلاس، این منابع و جزوه استاد رو به همراه کتاب درسی مطالعه کنی تا بتونی یادگیری بهتری سر کلاس درس داشته باشی. انرژی استاد در حین درس دادن عالیه و مخاطب رو خسته نمیکنه ضمن این که استاد حجم مطالب درسی رو برنامه ریزی شده پیش میبره که دانش آموز یادگیریش بیشتر باشه و کمتر خسته بشه.

 تدریس استاد از روی جزوه خودش و بر روی تابلوی نوریه. این جزوه بر اساس نکات مهم کتاب به صورت جدول یا نمودار بندی قرار داره و بیشتر تلاش میکنه که به صورت روابط علت و معلولی شرحشون بده. این کار به یادگیری عمیقت خیلی کمک میکنه. در طول این تدریس هم تمامی مطالب کتاب رو خط به خط و نکات مهم و طلایی درمورد نحوه مطالعه این درس رو یاد میده. در طول کلاس‌ها تست زنی رو هم یاد می‌گیری. استاد، تست‌ها رو خط به خط و کلمه به کلمه تشریح میکنه و از راه رد گزینه به پاسخ میرسه و بهت یاد میده که تو چطور در مواجهه باهاش عمل کنی.

تنها نکته منفی این کلاس اینه که تعامل استاد با دانش آموزها یکطرفه‌ست و از طرف دانش‌آموزها تعاملی وجود نداره. استاد هر جلسه برای جلسه بعدی تکلیف مطالعه و تست میده ولی این تکالیف بررسی نمیشه و مهمه که در این کلاس اراده و عزم راسخی برای ادامه دادن داشته باشی. این کلاس برای دانش آموزان ضعیف تا متوسط عالیه چون یادگیری مباحث از پایه به بهبود عملکردشون کمک میکنه اما برای دانش آموزهای قوی ممکنه تا حدودی خسته کننده باشه.

تألیفات

از سری فعالیت‌های ایشون میشه به همکاری‌ در‌تالیف‌ کتاب در انتشارات‌ صفر‌ کلوین، مهروماه، بیست و گلواژه اشاره کرد.

نمونه تدریس استاد پیمان بیگدلی

استاد آزیتا بیدقی

۲. استاد آزیتا بیدقی

رزومه تحصیلی و کاری

استاد بیدقی با مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی سیاسی، لیسانس دانشگاه تهران و فوق لیسانس دانشگاه شاهد، 29 سال سابقه کار داره. ایشون عضو شورای برنامه ریزی دفتر تالیف کتاب‌های درسی جامعه شناسی و علوم اجتماعی متوسطه دو و عضو گروهِ علوم اجتماعیِ اداره کل آموزش و پرورش شهر تهرانه. همچنین مدرس کشوری دوره‌های ضمن خدمت جامعه‌شناسی به دبیرانه و تاکنون در چندین طرح تحقیقاتی در دانشگاه‌های تربیت مدرس و علامه طباطبایی شرکت کرده.

ایشون داور جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد، معلم نمونه استان سال 1397 و معلم نمونه منطقه 14 آموزش و پروش سال 1390 و مدرس فیلم‌های آموزشی جمع بندی کنکور به صورت آنلاینه. همچنین مدرس کنکور و دروس اصلی جامعه شناسی مدارس فرهنگ ۱،  ۸ و ۱۳، کوثر، شاهد ۱۴، شاهد ایثار، فیض، کاشانی، سیمای نور، تزکیه، سیره فاطمی، صهبای صف، رفاه، سما ۲ در مناطق 1، 3، 6، 12 و 14 آموزش و پرورش شهر تهران هم هست.

از سایر سوابق کاری ایشون میشه به تدریس درس جامعه شناسی متوسطه دو در مدرسه تلویزیونی شبکه‌های آموزش و شبکه ۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران و تدریس جامعه شناسی در رادیو فرهنگ صدای جمهوری اسلامی ایران اشاره کنیم.

 

نحوه تدریس

استاد بیدقی شاید بهترین استاد جامعه شناسی نباشه، اما قطعا یکی از بهترین‌هاست. تدریس استاد در مجموعه آموزشی درسلایو، بر اساس کتاب درسیه. در هر جلسه و در ابتدای هر درس، یک مروری بر روی مباحث جلسه قبل انجام میده و بعد به سراغ تدریس جدید میره. در حین تدریس، نکات کلیدی هر بخش رو بیان میکنه و سطر به سطر مباحث رو پیش می‌بره. از مزیت‌های کلاس اینه که تدریس به طور کامل از روی کتابه و اینجوری برای دانش آموزها، ارتباط عمیق‌تری با مطالب شکل می‌گیره. البته در برخی از موارد، استاد، برای یادگیری عمیق‌تر، از نکات مهم به صورت پاورپوینت بهره می‌بره.

تدریس استاد به صورت نمودار و روابط علت و معلولیه. شرح تصویر از نمونه‌های پر نکته تدریس استاده. تصاویر از دیدگاه درس مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار می‌گیرن که برای کنکور اهمیت زیادی داره. استاد همچنین تمامی موارد کتاب مثل تحلیل و تفسیر کنید ها رو هم شرح میده که این حتی برای یادگیری امتحان هم موثره.

در طول کلاس از هر مبحث، تست حل میکنه و در تست زنی، یکسری نکات طلایی و شیوه‌های مخصوص رو آموزش میده. تمامی کلمات و جملات رو شرح میده و از راه رد گزینه، به جواب قطعی می‌رسه. از مزیت‌های مهم این کلاس، تعامل استاد با دانش آموزه که به صورت پرسش و پاسخ به سمت جلو میره. استاد در حین درس، بارها سوالاتی مطرح میکنه و دانش آموزها اون سوالات رو پاسخ میدن. این به افزایش تمرکز مباحث کلاسی و همچنین از بین بردن جو خشک درس، کمک میکنه.

این کلاس به دلیل یاددهی پایه‌ای و نکته‌ای و اصولی و همچنین نکات مهم برای تست زنی، برای همه دانش‌آموزها از ضعیف گرفته تا قوی، کاربردی و مناسبه.

تألیفات

ایشون مولف کتاب‌های کمک آموزشی لقمه علوم اجتماعی، بانک تست علوم اجتماعی، علوم اجتماعی جامع (کتاب آخر)، جامعه شناسی دهم و یازدهم و دوازدهم در انتشارات قلم چی، مهروماه، گاج، مبتکران، خیلی سبز و گزینه دو هست. همچنین تالیف کتاب “رهبریِ انقلابی” در سطحِ دانشگاه از دیگر فعالیت‌های ایشون در حوزه تالیفه.

نمونه تدریس استاد آزیتا بیدقی

استاد محمد زمان کبیر جامعه شناسی

۳. استاد محمد زمان کبیر

رزومه تحصیلی و کاری

ایشون فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید بهشتی و دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی، مدرس جامعه‌شناسی کنکوره. همچنین طراحی سوالات آزمون جامعه‌شناسی گزینه دو و تدریس جامعه شناسی مدارس تهران و قم (مفید۳، نیکان، علوی، صالحین، مفید قم و…) از جمله فعالیت‌های کاری ایشونه. مجموعه تدریس‌های ایشون هم در مجموعه آکادمی ماز، موجوده.

نحوه تدریس

با توجه به تسلط خوب استاد بر روی مباحث این درس، میتونیم بگیم که تدریس استاد از مباحث، واقعا کابردی و خوبه. استاد، تیتروار مباحث رو مطرح میکنه و سپس به توضیح مفصل هر بخش می‌پردازه. تسلط استاد بر روی تدریس خوبه و این باعث میشه که تمرکزت از مطالب کم نشه اما مشکلی که تدریس‌های استاد باهاش روبه‌رو هست، انرژی نسبتا متوسط استاده و از اونجایی که این درس به شدت خشکه، ممکنه فضای کلاس برات آزاردهنده و خسته‌کننده باشه. اما از مزیت‌های استاد می‌تونیم به این اشاره کنیم که تا زمانی که از یادگیری عمیق یه مبحث مطمئن نشده، سراغ مبحث بعدی نمیره.

نکته قابل توجه کلاس‌های استاد اینه که به نظر میرسه بیشتر برای افراد متوسط و قوی مناسب باشه. با این که مباحث پایه‌ای هستن، اما سطح بالاتری نسبت به پایه دارن و با توجه به فضای خشک کلاس، ممکنه برای دانش آموز ضعیف، کسالت بار باشه.

نمونه تدریس استاد محمد زمان کبیر

 

محمدرضا رحمانی استاد جامعه شناسی

۴. استاد محمدرضا رحمانی

رزومه تحصیلی و کاری

استاد رحمانی با مدرک کارشناسی جامعه‌شناسی دانشگاه فرهنگیان، کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و کارشناسی ارشد مدیریت، به تدریس اقتصاد به همراه بیان تکنیک‌های تست زنی درس اقتصاد در مسائل و مفاهیم، روانشناسی و بیان نکات طلایی کنکور و جامعه‌شناسی به همراه تکنیک‌های کاربردی می‌پردازه. همچنین ایشون دارنده گواهینامه‌ی تدریس تصویری و تجسمی از دانشگاه فرهنگیان و تدریس موضوعات جامعه شناسی تفسیری و تبیینی برای دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیانه. همچنین عضویت در گروه تالیف کتاب درسی جامعه‌شناسی و اقتصاد هم از دیگر فعالیت‌های ایشونه.

نحوه تدریس

استاد رحمانی، در مجموعه آموزشی یادگیری نوین به تدریس آنلاین درس جامعه شناسی می‌پردازه. با توجه به تحصیلات عالی ایشون، تسلطشون روی مباحث جامعه شناسی بالاست. به همین دلیل، کلاسشون خسته کننده نیست و بیان دقیق نکات درسی، واسشون از ارزش بالایی برخورداره. توجه استاد در بیان مطالب بالاست و تا زمانی که از یادگیری مخاطبش مطمئن نشده، سراغ مبحث بعدی نمیره. انرژی استاد بالاست و تعامل بین استاد و دانش آموز بر سر کلاس برقراره. و همین عامل باعث افزایش انگیزه برای ادامه دادن جلسات میشه. همچنین از فضای خشک موجود هم کم میکنه.

تست زنی در این کلاس بعد از هر مبحث وجود داره و استاد شیوه‌های صحیح حل تست رو با بیان و شرح تک‌تک جملات به همراه توضیح مباحث و گزینه‌ها و از طریق رد گزینه، بیان میکنه. این کلاس رو برای افراد ضعیف و متوسط پیشنهاد می‌کنیم. به دلیل این که مطالب از پایه بیان میشن و لحن استاد روشن و واضحه و این برای دانش آموزهای ضعیف واقعا عالیه. همچنین نکاتی فراتر از سطح پایه‌ای کلاس بیان میشه که برای دانش آموزهای متوسط مناسبه.

تألیفات

مولف کتاب جامعه‌شناس اقتصاددان

مولف کتاب اقتصاد

نمونه تدریس استاد محمدرضا رحمانی

استاد امامی دبیر جامعه شناسی

۵. استاد شهرام امامی

رزومه تحصیلی و کاری

استاد امامی، فارغ التحصیل علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و فارغ التحصیل علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، دارای 26 سال سابقه آموزشیه. ایشون همچنین مدرس رتبه‌های برتر و مدرس صداوسیما هم بوده.

نحوه تدریس

استاد امامی که در گروه بهترین استاد جامعه شناسی جا می‌‌گیره، در مجموعه آنلاین آکادمی تدریس میکنه. نوع تعاملی که استاد با بچه‌ها داره، بسیار خوبه. انرژیش تقریبا مناسبه و کلاس، خسته کننده و خشک نیست. علاوه بر درس، نمونه سوال تستی هم حل میکنه. تست‌ها، همگی در سطح کنکور هستن و برخی از اون‌ها، از کنکور سال‌های قبل گرفته شدن. استاد با تحلیل جملات سوال و تک تک گزینه‌ها، به شیوه توضیح و شرح همه نکات، جلو میره. همه مباحث مربوط به یک سوال رو به صورت خلاصه توضیح میده و با روش رد گزینه، به جواب اصلی میرسه.

این روش رو بهت یاد میده تا بتونی خودت با این کار، به جواب درست دست پیدا کنی و از کمترین زمان ممکن برای حل سوال استفاده کنی.

نمونه تدریس استاد شهرام امامی

استاد علیرضا مختاری دبیر جامعه شناسی

۶. استاد علیرضا مختاری

نحوه تدریس

کلاس‌های درس استاد در مجموعه آکادمی بعثت و به هر دو صورت حضوری و غیرحضوریه. تدریسش از روی جزوه‌ای هست که از قبل آماده کرده و تلاش استاد در این جزوه بر این بوده که مباحث رو به صورت خلاصه و نکته‌ای در قالب جدول و نمودار در این جزوه جمع‌آوری کنه. در بخش‌هایی هم به توضیح برخی از اصطلاحات خاص پرداخته.

در طول تدریس، استاد انرژی خوبی داره. مثال‌های زیادی از جهان بیرون از متن درس میزنه که به فهم و یادگیری بیشتر مطالب کمک میکنه. سعی میکنه تدریسش رو در قالب نمودار، جدول و روابط علت و معلولی شرح بده تا یادگیری مفاهیم راحت‌تر بشه. همینطور در داخل جزوه، مجموعه تست طبقه بندی شده قرار داره که با پاسخنامه کلیدیه.

این کلاس، صرفا تدریس نیست و بعد از هر مبحث، استاد به حل نمونه سوال تستی از اون بخش می‌پردازه. در توضیح تست‌ها، عملکرد فوق‌العاده خوبی داره. کلمه‌به‌کلمه‌ی صورت سوال رو میخونه و اون رو تحلیل میکنه. حتی گاهی در حین توضیحات سوال، به مباحث کتاب درسی هم ارجاع میده. از راه حذف گزینه پیش میره و برای یاددهی روش تست زنی به مخاطب، واقعا عالی عمل میکنه.

نمونه تدریس استاد علیرضا مختاری

استاد عابد حدودی دبیر جامعه شناسی

۷. استاد عابد حدودی

نحوه تدریس

تدریس استاد حدودی بر روی سه حلقه دی وی دی آموزشیه که در موسسه حرف آخر موجوده. این ویدئوها در قالب فیلم و انیمیشن و نمودار و تصویر گردآوری شده تا برای درک بیشتر درس جامعه شناسی، بسیار کمک کننده باشه. استاد حدودی، روش‌های خاص و ابتکاری درتدریس داره به نحوی که میتونیم بگیم روش‌های ایشون هرگز در روش تدریس هیچ استاد دیگه‌ای نبوده. استاد روحیه خوبی داره و به دلیل شیوه تدریس جذاب و غیرقابل پیش بینی که داره، فضای کلاس اصلا یکنواخت و خشک نیست و یادگیری رو راحت‌تر میکنه.

علم و دانش استاد و تسلطش در مباحث جامعه شناسی، بالاست و این به تدریس بهترش و در مقابل به یادگیری بهتر تو کمک میکنه. تدریس استاد از روی پاورپوینت‌های از قبل آماده‌ست. مباحث در این پاورها، بر قالب نمودار و جدوله و این برای ایجاد نظم ذهنی در یادگیری مناسبه. به دلیل جذابیت‌هایی که این کلاس داره، برای دانش آموزهای ضعیف و متوسط عالیه چون فضای خشک اذیتشون نمیکنه و مباحث از پایه هستن که به یادگیریشون کمک میکنه. تنها مشکلی که کلاس‌های استاد حدودی داره، نبود تعامل بین استاد و دانش آموز بر سر کلاسه.

نمونه تدریس استاد عابد حدودی

4.7/5 - (13 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 11 =

1 دیدگاه در “بهترین استاد جامعه شناسی کنکور

  1. محسن گفت:

    استاد حدودی حرف نداره به قدری آلی تدریس میکنه که آدم دلش میخواد فقط فایلهای ایشون رو نگاه کنه

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.