بهترین کتاب های کمک درسی

بهترین کتاب ریاضی انسانی

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

بهترین کتاب ریاضی انسانی

سلام دوست کنکوری! به مقاله بهترین کتاب ریاضی انسانی خوش اومدی! توی این مقاله قراره به بررسی منابع ریاضی که برای کنکور انسانی مناسبن بپردازیم. پس تا انتها مقاله رو بخون تا بتونی منبع مورد نظرت رو پیدا کنی. راستی برای امتحان نهایی، مقاله روش مطالعه صحیح ریاضی و آمار انسانی برای امتحان نهایی رو بخون.

بهترین منابع ریاضی انسانی کنکور

ریاضی و آمار جامع خیلی سبز

این کتاب جزو بهترین کتاب ریاضی انسانی محسوب میشه و بر اساس درسنامه، تست و پاسخنامه پیش میره. سطحش بالاتر از مشاورانه و برای سطح متوسط رو به بالا مناسبه.

درسنامه:

این بخش به صورت مبحثی تقسیم بندی میشه. یعنی مباحث مرتبط با هم در یک قسمت قرار می‌گیرن و مطالب بر اساس پایه دسته بندی نشده. درسنامه در ابتدای کتاب قرار داره و سایر قسمت‌ها، بعد از اون هستن. مطالب دسته بندی شدن و کادرهای پرسش و پاسخ هم در متن موجوده.

تست و پاسخنامه:

این قسمت شامل سوالات تستی جامعه که به صورت مبحثی دسته بندی میشه. سوالات حدودا 1700 تست هستن که مقدار قابل توجهیه. سطح سوالات در حد کنکوره و تنوع سوالات واقعا خوبه. سوالات مهم با رنگ خاصی تایپ شده که این موضوع اهمیت داره. در کنار هر سوال هم ارجاع به اون مبحث در متن درسنامه و در کتاب درسی هست. پاسخنامه تست‌ها هم در انتهای کتاب به صورت تشریحی و جامع با توضیحات مناسب قرار داره.

ریاضی جامع میکرو طلایی گاج

این کتاب برای کنکوری‌هایی که اول راه هستن مناسبه. شامل سه بخش درسنامه، تست و پاسخنامه‌ست.

درسنامه:

این بخش که پایه‌ای و جامع هست، شامل دو قسمت ریاضیات پایه‌ست که ریاضی دهم و یازدهمه و بخش ریاضیات دوازدهمه که به صورت مبحثی قرار داره. در کنار هر مبحث هم نوشته که مبحث تدریس شده، کدوم بخش از کتاب و کدوم پایه رو شامل میشه. بخش اول که پایه دهم و یازدهمه، 8 فصل و بخش دوم که دوازدهمه، 3 فصله.

تست و پاسخنامه:

تست‌های این کتاب به صورت مبحثی بعد از درسنامه هر بحث قرار دارن. حدود 1700 تست سطح بندی شده هستن که برخی از سوالات ستاره دارن. این سوالات ستاره‌دار، بسیار مهم هستن و اگر زمان کمی برای تست زنی و مطالعه ریاضی داری، بهتره اول اون سوالات رو جواب بدی. این کتاب دارای 13 آزمون فصلی و جامعه. همچنین نمونه کنکور سال‌های قبل رو هم داره. پاسخنامه تست‌ها هم بعد از هر فصل، به صورت تشریحی به شرح جامع و کامل سوالات می‌پردازه.

ریاضیات جامع انسانی میکرو طبقه بندی گاج

این کتاب جزو بهترین کتاب ریاضی انسانی کنکوره و به صورت مبحثی جلو میره. بر خلاف میکرو طلایی گاج، برای سطح قوی مناسبه. همچنین در سه بخش درسنامه، تست و پاسخنامه قرار داره.

درسنامه:

در این قسمت، درسنامه به صورت مبحث به مبحث جلو میره. برای مثال در فصل اول درمورد مبحث شمارش صحبت میکنه؛ در فصل دوم درباره احتمال و به همین ترتیب جلو میره. در این بخش کادر نکات مهم و راه حل‌های سریع تست زنی هم قرار داره.

تست و پاسخنامه:

در این کتاب، تست‌های هر مبحث بعد از درسنامه اون مبحث قرار دارن. حدود 1600 تست در این کتاب هست و تمامی سوالات سطح بندی هستن و برخی از اون‌ها که مهم‌ترن، علامت دارن. پاسخنامه تشریحی این سوالات در انتهای هر فصل بعد از درسنامه و تست‌ها قرار داره.

ریاضی و آمار جامع مشاوران آموزش

این کتاب جزو بهترین کتاب ریاضی انسانی کنکوره و برای کسایی که در درس ریاضی ضعیف هستن یا نیاز دارن که مباحث ریاضی رو از پایه و صفر شروع کنن، چندان مناسب نیست. درسنامه این کتاب کامل نیست و همه‌ی نکات در اون گفته نشده. اما بخشی به نام کنکور شناسی داره که نکات مهم کنکوری یا راه حل‌های سریع رو توضیح داده. بعد از درسنامه، تست قرار داره که مجموع تست‌های کتاب حدودا 1200 تسته. پاسخ تشریحی تست‌ها هم همراه با نکات کلیدی و مهم تست‌ها در انتهای کتاب قرار داره.

ریاضی و آمار انسانی آبی قلمچی

این کتاب بیشتر برای تست زنی پیشنهاد میشه چون درسنامه مختصری داره و شامل تست‌های مختلفه.

درسنامه:

در این کتاب در ابتدای هر فصل درخت دانش وجود داره که مختصری درباره اون درس مطرح میکنه و بعد به سراغ توضیح مختصر درس‌ها میره. سطح درسنامه قویه و در کنار هر مبحث گفته که از کدوم بخش کتاب درسی و از چه پایه‌ای بیان میشه.

تست و پاسخنامه:

کتاب بر پایه 2100 تسته که بعد از هر مبحث، تست‌های اون بخش قرار دارن. در کنار هر تست، ازجاع به کتاب درسی داره. پاسخنامه تشریحی تست‌ها هم به صورت مفصل به بررسی تست‌ها و تحلیلشون می‌پردازه.

ریاضی و آمار جامع کنکور مهر و ماه

این کتاب که جزو بهترین کتاب ریاضی انسانی هست، برای تست زنی طراحی شده و مناسب افرادی هست که سطح قوی دارن. همچنین برای جمع بندی و مرور مباحثی که خوندی کاربردیه. تست‌ها، چالشی هستن و سطحشون از کنکور بالاتره. همینطور تست‌های تالیفی و سوالات شبیه به کنکور هم در این کتاب دیده میشه. سوالات سراسری سال‌های اخیر کنکور نیز در این کتاب جمع آوری شده. پاسخنامه تمامی تست‌ها به صورت تشریحی در انتهای کتاب قرار داره.

بهترین منابع ریاضی دهم

تست ریاضی و آمار 1 خیلی سبز

این کتاب به صورت درسنامه، تست و پاسخنامه تالیف شده. برای امتحان مناسب نیست چون نمونه سوال امتحانی نداره و برای تست زنی و شروع مطالعه ریاضی برای کنکور عالیه.

درسنامه:

لحن کتاب صمیمی و دوستانه‌ست. در این بخش مباحث به ترتیب مباحث کتاب درسی جلو میره و در متن درسنامه، کادرهای پرسش و پاسخ برای یادگیری عمیق‌تر قرار داره. مباحث طبقه بندی هستن و در متن کادر نکته و مثال برای یادگیری بهتر وجود داره. همچنین در قسمت پاورقی، یکسری نکات جانبی که اهمیت دارن هم دیده میشه.

تست و پاسخنامه:

تست‌های این کتاب به صورت مبحثی بعد از هر مبحث در درسنامه قرار دارن. سوالاتی که مهم‌تر هستن، رنگیه و تست‌ها شامل سوالات تالیفی و سراسریه. پاسخنامه تشریحی تست‌ها هم در آخر هر فصل قرار داره که جامع و کامله و کتاب فصل به فصل جلو میره.

تستیک ریاضی و آمار دهم انسانی مشاوران آموزش

درسنامه:

این بخش شامل توضیح مباحث کتاب به صورت مفصل و ساده‌ست. در ابتدای درسنامه جدولی داره که مباحث کلی درس رو به صورت خلاصه بیان میکنه. مثال‌های زیادی در متن زده و نمونه مثال‌های تمرینی خوبی داره. در بخش «اشتباه محاسباتی نکنیم»، اشتباهاتی که ممکنه در تست‌ها مرتکب بشیم رو ذکر و نکات مهم مربوط بهش رو بیان میکنه. در بخش «بی دقت نباشیم» هم اشتباهاتی که در اثر بی‌دقتی ممکه رخ بده رو توضیح میده و با چند راه حل ساده، کمک میکنه که تکرار نشن. بخشی هم به نام پیوست در انتهای کتاب قرار داره که یادآوری مباحث پایه‌ای هست که برای یادگیری دروس دهم، لازمه.

تست:

تست‌های این کتاب سطح بندی نیستن و سوال‌های این کتاب در چند بخش قرار دارن: در قسمت «برو مدرسه»، سوالات امتحانی قرار داره که برای امتحانات بسیار کاربردیه. بخش «برو آزمون»، نمونه سوالات تستی آزمون‌های آزمایشی رو شامل میشه. این بخش سوالات دشواری داره. در قسمت «برو کنکور» هم نمونه سوالات تستی مشابه کنکور وجود داره که برای تست زنی کنکور عالیه.

پاسخنامه:

پاسخ سوالات امتحانات و تست‌ها در این کتاب در یک پاسخنامه تشریحی جمع آوری شده که کاملا جامعه و نکات کلیدی و توضیحات خوبی داره. در برخی از تست‌ها، سایر گزینه‌ها رو هم بررسی میکنه.

سیر تا پیاز ریاضی و آمار دهم انسانی گاج

درسنامه:

این کتاب بر اساس فصول و مباحث کتاب درسی جلو میره. متن درسنامه شامل نکات مهمه و نمونه تست‌هایی رو مورد بررسی و تحلیل قرار میده. هر فصل درسی شامل چند بخشه که مباحث بر اساس اون بخش‌ها، پیش میره.

تست و پاسخنامه:

بعد از درسنامه هر فصل، تست‌ها قرار دارن. تست‌های مهم علامت دارن و به صورت تالیفی هستن. بعد از درسنامه و تست‌ها، به صورت درس به درس، پاسخنامه تشریحی تست‌ها هست که جامع و کامله و نکات خوبی داره.

میکرو ریاضی و آمار دهم گاج نقره‌ای

درسنامه:

متن درس در این کتاب با مثال‌های مختلف همراهه. دسته بندی درسنامه بر اساس فصل‌های کتاب درسیه و جدول‌های نکات زیادی در متن درسنامه قرار داره.

تست و پاسخنامه:

تست‌های این کتاب دارای سطح بندی و طبقه بندی هستن و سوالات مهم علامت دارن. تست هر مبحث بعد از درسنامه همون مبحث قرار داره. در آخر هر فصل هم پاسخنامه جامع و تشریحی تست‌های اون فصل قرار داره که شامل نکات مهمیه.

بهترین منابع ریاضی یازدهم

ریاضی و آمار یازدهم انسانی تست خیلی سبز

درسنامه:

در متن درسنامه، مباحث به صورت مفصل همراه با توضیح قرار دارن. در بخش‌هایی از متن درس، جاهایی که نیاز هست، بخش یادآوری داره و مباحث پایه‌ای سال‌های قبل رو توضیح داده. در متن درسنامه مثال‌های خوبی برای تمرین و مرور وجود داره.

تست و پاسخنامه:

تست‌های این کتاب تالیفیه و در برخی موارد نمونه تست‌های سراسری سال‌های قبل رو هم داره. سوالات تستی بعد از هر مبحث درسی قرار دارن و به صورت مبحثی بعد از درسنامه میان. پاسخ تست‌ها هم به صورت تشریحی در انتهای هر فصل قرار داره که کامل و جامعه و توضیحات خوبی ارائه میکنه.

سیر تا پیاز ریاضی و آمار یازدهم انسانی گاج

درسنامه:

متن درسنامه بر اساس فصل‌های کتاب درسی ریاضی جلو میره و شامل جدول نکات مهم و مثال و تمرین‌های مختلفه. هر فصل این کتاب در چند بخش جزئی قرار داره و مباحث مختلفی در این بخش‌ها مطرح میشه.

تست و پاسخنامه:

در این بخش سوالات تستی در انتهای هر درس قرار دارن. سوالات مهم و کلیدی با علامت مشخص میشن و تست‌ها دارای سطح بندی و بر اساس تقسیم بندی مباحث درسنامه هستن. پاسخنامه تست‌ها هم به صورت تشریحی در انتهای هر فصله و توضیحات جامعی از تست‌ها ارائه میکنه.

ریاضی و آمار یازدهم انسانی میکرو گاج نقره‌ای

این کتاب که جزو بهترین کتاب ریاضی انسانی محسوب میشه، متن درسنامه‌ای مطابق با کتاب درسی ریاضی داره. بخش‌های هر فصل کتاب مبحث بندی هستن و بعد از هر مبحث در کتاب، تست‌های اون نکات قرار داره. سطح بندی تست‌ها از آسون به سخته و سوالات مهم با علامت مشخص هستن. در انتهای هر فصل هم توضیحات جامع و کامل تست‌ها به صورت پاسخنامه‌ای تشریحی قرار داره که پر از نکات مهمه و در برخی از سوالات سایر گزینه‌ها رو هم بررسی میکنه.

تستیک ریاضی و آمار یازدهم

این کتاب جزو بهترین کتاب ریاضی انسانی کنکوره و برای تست زنی بسیار مناسبه. به صورت درسنامه، تست و پاسخ تشریحی پیش میره و نکات خوبی هم داره.

درسنامه:

در ابتدا متن درس رو به صورت خلاصه در یک جدول توضیح میده و بعد به سراغ شرح عمیق‌تر مفاهیم میره. این بخش شامل مثال‌های زیاد و تمرینه و نکات زیادی رو در بخش‌های «اشتباه محاسباتی نکنیم» و «بی دقت نباشیم» مطرح میکنه که برای حل تست و سوال، کاربردیه.

تست:

در سه بخش برو مدرسه، برو آزمون و برو کنکور سوالات دسته بندی هستن که بخش اول نمونه سوالات امتحانی، بخش دوم نمونه سوال تستی آزمون‌ها و بخش سوم هم نمونه سوالات تستی مشابه کنکور قرار داره. تست‌های بخش برو آزمون سطح قوی‌تری نسبت به سایر قسمت‌ها دارن.

پاسخنامه:

به صورت تشریحی، تمامی تست‌ها در انتهای کتاب شرح دارن و سایر گزینه‌ها همراه با نکات مهم در پاسخنامه ذکر میشه.

بهترین منابع ریاضی دوازدهم

ریاضی و آمار دوازدهم میکرو گاج

درسنامه:

این قسمت از کتاب شامل مثال و نکات مختلفه. توضیحات درسنامه کامله و هر فصل به قسمت‌های مختلفی تقسیم میشه تا متن درس، مبحث بندی جلو بره. تقسیم بندی درسنامه بر اساس فصول کتاب درسیه.

تست و پاسخنامه:

تست‌ها، به صورت تالیفی هستن و در بخش‌هایی از آزمون‌های سراسری داخلی و خارجی هم نمونه سوال هست. سطح تست‌ها از ساده به سخته که این به معنای طبقه بندی بودن تست‌هاست.

پاسخنامه تست‌ها به صورت تشریحی در انتهای هر فصل قرار داره که نکات جامع و خوبی رو درمورد هر سوال بیان میکنه. در کنار هر سوال در پاسخنامه، علامتی هست که سطح تست‌ها رو از ساده به سخت مشخص میکنه.

ریاضی و آمار دوازدهم انسانی هدف دار مشاوران آموزش

کتاب ریاضی و آمار هدف‌دار، جزو منابع بهترین کتاب ریاضی کنکور محسوب میشه. هدف این کتاب، افزایش توانایی برای پاسخ دادن به سوالات امتحانی و کنکوره. به همین دلیل هم نمونه سوالات امتحانی و هم تست رو شامل میشه اما این کتاب برای تست، فقط 30 درصد میتونه کمک کننده باشه و بیشتر برای یادگیریه. بر اساس دروس کتاب پیش میره و برای هر درس، درسنامه، تست، آزمون، پاسخ تشریحی و خودآموز داره.

درسنامه:

این بخش شامل نکته، مثال، تیزباش، اینو میدونی، حواست باشه، راه فرار و اینجوری شد که هست و مباحث مختلفی رو تحت این عنوان‌ها مطرح میکنه. این کار باعث میشه از خشکی درس ریاضی کم بشه و بهتر مطالب درسی رو یاد بگیری.

تست:

حدود 630 تست و 16 سری سوال امتحان نهایی در این کتاب هست که به صورت درس به درس جلو میره و بعد از هر درس سوالات امتحانی و آزمون تشریحی، تست‌ها و خودآموزها قرار می‌گیره.

پاسخنامه:

بخش پاسخ تشریحی تست‌ها و سوالات، بسیار جامع و کاربردیه. در برخی از سوالات این بخش، همه راه حل‌هایی که برای یه سوال میشه به کار برد رو بررسی کرده و پاسخ‌های خوبی رو قرار داده.

ریاضی و آمار دوازدهم انسانی تست خیلی سبز

درسنامه:

فصل بندی این کتاب بر اساس کتاب درسیه. کتاب بر اساس درسنامه، تست و پاسخ تشریحی پیش میره و مبنای کتاب هم تسته. در درسنامه، نکات مهم بیان میشه و برخی از تست‌ها در متن درسنامه با راه حل به عنوان مثال بررسی میشن. در بخش‌هایی از درسنامه هم روش‌های سریع برای حل برخی از تست‌ها ارائه میشه. متن کتاب دارای رنگ‌بندیه که این نکته باعث میشه چشم خسته نشه و متن درس، جذاب‌تر به نظر برسه.

تست و پاسخنامه:

تست‌های این کتاب حدودا 600 تاست و پاسخنامه تشریحی تست‌ها هم در انتهای کتاب قرار داره که به یادگیری نکات بیشتر درمورد تست‌ها کمک میکنه.

سیر تا پیاز ریاضی و آمار دوازدهم انسانی گاج

درسنامه:

این کتاب بر اساس فصل‌های کتاب درسی جلو میره. در متن درسنامه، از نمونه‌های تست برای حل و آموزش نکات کلیدی استفاده میکنه.

تست و پاسخنامه:

برای هر بخش از کتاب، تست قرار داره که به یادگیری عمیق مباحث کمک میکنه. تست‌های مهم علامت دارن و سوالات طبقه بندی هستن. نمونه سوالات سراسری داخلی و خارجی هم علاوه بر تست تالیفی موجوده. پاسخنامه تشریحی تست‌ها در انتهای هر فصل و بعد از درسنامه و تست همون درس قرار می‌گیره. پاسخنامه تشریحی تست‌ها بسیار جامعه و در برخی موارد سایر گزینه‌ها رو هم بررسی میکنه.

بهترین کتاب‌های ریاضی انسانی در یک نگاه

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.