بلاگ

اهمیت زمین شناسی در کنکور سراسری

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

اهمیت زمین شناسی در کنکور سراسری

سلام به کنکوری‌های عزیز، توی این مقاله قراره درباره‌ی اهمیت و تاثیر درس زمین شناسی در کنکور براتون توضیح بدیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تاثیر زمین شناسی در رتبه کنکور

توی کنکور سالای گذشته بیشتر داوطلبای کنکور، کلا درس زمین شناسی رو کنار میذاشتن و یا درصد خیلی پایینی میزدن. حتی افرادی که داروسازی قبول می‌شدن هم معمولا درصد پایینی زمین‌شناسی می‌زدن. اما در حاضر با توجه به اینکه زیرگروه‌ها حذف شدن و درس زمین‌شناسی برای همه دروس ضریب 1 داره، بهتره که حتما در طول سال، توی برنامه مطالعاتی‌تون باشه. البته با توجه به اینکه ضریب این درس 1 هست و بقیه دروس تخصصی رشته تجربی ضرایب بالاتی دار و تاثیرگذای بیشتری توی رتبه و قبولی نهایی داوطب میذارن، و از طرفی درس زمین شناسی تنها یک کتاب هست، بهتره که توی برنامه مطالعاتی‌تون تایم کمتری بهش اختصاص بدید که هم متناسب با سطح اهمیت و تاثیرگذاری این درس توی نتیجه داشته باشه، هم مرتبط با حجم این درس. مهمترین درس گروه آزمایشی علوم تجربی از نظر ضریب و اهمیتش توی قبولی نهایی و همین‌طور از نظر حجم و عمق مطالب، درس زیست شناسی هست که بهتره بیشترین تایم مطالعاتی کنکوری‌تون بهش اختصاص داده بشه و بعد به درسای دیگه متناسب با اهمیت هرکدوم، پرداخته بشه.

بودجه‌بندی زمین‌شناسی در کنکور

برای اینکه تایمی که برای مطالعه زمین‌شناسی میذارین، حداکثر نتیجه رو براتون داشته باشه، بهتره که با بودجه‌بندی دقیق زمین‌شناسی آشنا باشین و برای فصل‌هایی با تعداد تست بیشتر توی کنکور تایم بذارین. اینجوری می‌تونید تو بازه زمانی معقول، فصل‌های مدنظرتون رو مطالعه کنید، تست کار کنید و مرور کنید. حتما و حتما به این نکته توجه داشته باشید که صرف مطالعه مطالب کتاب، کمکی به افزایش درصد شما نمی‌کنه. پس به جای اینکه کل مباحث کتاب رو مطالعه کنید، مباحث انتخابی‌تون رو صفر تا صد ببندید. یعنی هم مطالعه و هم تست‌زنی و هم مرور رو برای این مبحث با دقت انجام بدید.

برای همین، بودجه‌بندی فصل‌های کتاب زمین‌شناسی رو براتون توی ادامه مطلب میاریم که طبق اون برنامه مطالعاتی‌تون رو پیش ببرید.

آفرینش کیهان و تکوین زمین 4 تست، منابع معدنی و ذخایر انرژی، زیربنای تمدن و توسعه 2 تست، منابع آب و خاک 2 تست، زمین شناسی و سازه های مهندسی 2، زمین شناسی و سلامت 2 تست، پویایی زمین 2 تست، زمین شناسی ایران 1 تست.

بارم‌بندی زمین‌شناسی برای امتحانات نهایی هم در ادامه می‌تونید مشاهده کنید:

فصل اول 1.5 نمره، فصل دوم 1.5 نمره، فصل سوم 2 نمره، فصل چهارم 4 نمره، فصل پنجم 4 نمره، فصل ششم 5 نمره، فصل هفتم 3 نمره

منبع زمین‌شناسی برای کنکور

منبع زمین‌شناسی برای کنکور، کتاب درسی زمین‌شناسی یازدهم هست اما همون‌طور که می‌دونید توی ده سال اخیر، سوالای کنکور پیچیده و مفهومی شدن و به راحتی و با مطالعه کتاب درسی نمیشه نتیجه دلخواه رو گرفت. از طرفی با توحه به اینکه امکانات آموزشی و کتابای کمک آموزشی زیادی توی بازار در دسترس افراد هست و معمولا همه داوطلبای کنکور، با هر شرایطی از نظر تحصیلی و اقتصادی، کتاب کمک درسی و امکانات آموزشی رو ذاستفاده می‌کنن که بتونن بهترین نتیجه ممکن رو به دست بیارن. 

پس حتما علاوه بر کتاب درسی، کتاب تستی که برای سطح تحصیلی شما و هدف‌گذاری که برای درس زمین‌شناسی دارید، مناسب هست رو تهیه و مطالعه کنید که هم با نوع سوالات این درس توی کنکور آشنایی کامل پیدا کنید و هم مطالب کتاب درسی با عمق بیشتر توی ذهنتون تثبیت شه. 

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 8 =

2 دیدگاه در “اهمیت زمین شناسی در کنکور سراسری

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.