بهترین کتاب های کمک درسی

بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

سلام دوست عزیز، به مقاله‌ی بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور خوش اومدی. توی این مقاله، قراره درباره‌ی بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور که در سطح بازار موجوده، صحبت کنیم و درمورد ویژگی‌های هرکدوم، توضیح بدیم تا بتونی تصمیم گیری کنی که از کدوم کتاب کمک بگیری. برای مطالعه‌ی مقاله‌ی بهترین روش مطالعه و تست زنی جامعه شناسی برای کنکور وارد شو.

بهترین کتاب جامع جامعه شناسی کنکور

حتما میدونی که  جامعه شناسی، درسیه که 20 سوال در کنکور رو به خودش اختصاص میده و ضریب بالایی در زیرگروه‌های 3 و 4 داره. پس مطالعه کافی این درس و حل تست‌های کاربردی و دقیق، به تثبیت مطالب کمک زیادی میکنه. در ادامه، لیست چند تا از کتاب‌های خوب در سطح بازار رو برات میاریم تا بتونی برای مطالعه دقیق، تصمیم بگیری و برای خرید بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور، متناسب با سطحی که داری، به خوبی انتخاب کنی.

1) کتاب تست جامعه شناسی مشاوران آموزش

درسنامه:

ترتیب درس‌ها در این کتاب، به ترتیب درس‌های کتاب اصلی جامعه شناسیه. ولی درسنامه کتاب تست جامعه شناسی، بیشتر خلاصه هست و لازمه که حتما برای خوندن درسنامه، بر روی کتاب مسلط باشی. نکته خوب این درسنامه اینه که نکات مهم کنکور، نمودارها، تصاویر و نمونه‌های عینی برای هر درس قرار داره که برای مرور و جمع بندی خیلی خوبه. همچنین این کتاب نکات مهمی از کتاب درسی رو میگه که احتمالا کمتر بهش توجه کردی.

تست:

این کتاب در حدود 1500 تست داره که از هر درس به طور تقریبی 30 تا 45 تست میبینیم. نکته مثبت کتاب در این زمینه اینه که در مقابل هر تست، تیپ و نوع تست رو مشخص کرده. مثلا اگر ترکیبی، مفهومی، حفظی و غیره  هست، در مقابل سوال نوشته. همچنین قسمت‌هایی در کتاب وجود داره که در اون، سوالات، هم‌سطح با کنکوره و این آمادگی، تو رو برای کنکور مهیا میکنه.

پاسخنامه تشریحی:

از نکات مثبت دیگه‌ی کتاب، پاسخنامه‌ی تشریحیه که برای هر سوالی، به صورت تشریحی، توضیح داده شده و درس مربوط به اون نکته‌ی تستی رو هم در کتاب درسی مشخص کرده.

2) جامعه شناسی خیلی سبز

درسنامه:

مزیت این کتاب به درسنامه مفصل و کاملیه که در ابتدای هر درس قرار داره و از طریق اون درسنامه به خوبی میتونی مطالعه و مرور کنی. لحن درسنامه کاملا دوستانه و صمیمیه و همین باعث میشه که با کتاب بهتر ارتباط برقرار کنی. بخش‌های بخوانیم و بدانیم در این کتاب نکات مهمی رو مطرح میکنه و تقریبا هیچ نکته‌ای رو برای توضیح، از قلم ننداخته. در این قسمت از اشکال و نمودار و تصاویر زیادی استفاده کرده که خود همین کار، سبب جامع و کامل شدن درسنامه میشه.

تست:

این بخش 1300 تست تالیفی و آموزشی و 12  آزمون جامع داره. سوالات کنکور سال‌های اخیر هم در این کتاب هست و سوالات ترکیبی در این کتاب زیاد به چشم میخوره. همچنین سوالات کنکور سال‌های اخیر هم در این کتاب موجوده.

پاسخنامه تشریحی:

تمام نکات تستی که در سوالات مطرح شده، در پاسخنامه تشریحی مطرح میشه و این بخش از کتاب دارای پاسخ‌های خوبیه.

3) کتاب میکرو طبقه بندی گاج

درسنامه:

درسنامه این کتاب برای مطالعه، بسیار خلاصه شده هست و باید حتما برای استفاده از درسنامه، کتاب رو مطالعه کرده باشی. اما مزیت این درسنامه اینه که کاملا جامع و خلاصه‌ست. نکات مهم در قسمت درسنامه، پررنگه که این اتفاق باعث توجه بیشترت به مطالب میشه. همچنین در این درسنامه‌ها، جدول‌هایی وجود داره که به صورت روابط علت و معلولی مباحث رو بررسی میکنه. همین عامله که این کتاب رو ارزشمند کرده و در درک مطلب کمکت می‌کنه.

تست:

حاوی 1400 تست تالیفی، ترکیبی و آموزشی که به طور متوسط برای هر درس، چیزی حدود 31 تست رو شامل میشه. تست‌های ترکیبی این کتاب، شامل ترکیب مباحث دروس هر سه پایه با همدیگه‌ست که برای این تیپ از سوالات، کاملا کاربردیه.

پاسخنامه تشریحی:

در این قسمت، تست‌ها به صورت تشریحی مورد ارزیابی قرار گرفتن.

4) کتاب تیزشیم جامعه شناسی مشاوران آموزش

درسنامه:

این کتاب از انتشارات مشاوران آموزشه که الهام رضایی تالیف کرده. همچنین درصد سختی بالاتری نسبت به کتاب جامعه شناسی همین نشر که در بالاتر هم معرفی کردیم، داره. زمانی میتونی سراغ این کتاب بری که چندین بار جامعه شناسی رو مرور کرده باشی و کاملا به مباحث تسلط داشته باشی. در غیر اون صورت، فقط استرس می‌گیری و چیز زیادی هم از تست‌ها عایدت نمیشه. اما برای مرور کتاب، گزینه خیلی خوبیه. این کتاب شامل درسنامه، تست و پاسخ نامه تشریحیه.

درسنامه‌ی این کتاب شامل مباحث کلیدی و نکات مهم و مفهومیه که در سطح بالاتری کار شده و درسنامه خوبی داره.

تست و پاسخنامه تشریحی:

تست‌های این کتاب شامل سوالات کاملا مفهومی و ترکیبی هست که از نظر آموزشی سطح بالایی رو به خودش اختصاص داده. همچنین در این کتاب برای ارزیابی همه مباحث یک کتاب، بعد از هر پایه، یک آزمون قرار داره که با حل تست‌های اون آزمون، میتونی اطلاعاتت رو ارزیابی کنی.

5)کتاب جامعه شناسی جامع مرشد مبتکران

درسنامه:

این بخش از کتاب کاملا خلاصه هست و حالت مرور داره اما به خوبی مطالب رو جمع بندی کرده و واژگان کلیدی رو در درسنامه‌ش قرار داده.

تست و پاسخنامه تشریحی:

این بخش از کتاب شامل تست‌های آموزشی با درصد سختی متوسط رو به بالا هست. فقط در صورتی که مرور کافی کردی، سراغ حل این تست‌ها برو. این کتاب، تست‌ها رو بخش بخش جدا کرده و شامل سه دسته تست‌های یادسپاری، مفهومی و تحلیلی میشه. در این کتاب در پایه دهم بعد از هر 5 درس، یک آزمون جامع و در پایه یازدهم و دوازدهم بعد از هر سه درس، یک آزمون جامع قرار داره که یکی از مزیت‌های خوب این کتاب محسوب میشه. چون با آزمون جامع میتونی به خوبی اطلاعاتت از اون مقدار درس رو ارزیابی کنی و نقاط ضعفت رو تقویت کنی. پاسخنامه تشریحی این بخش هم به خوبی تست‌ها رو تحلیل کرده و با توضیح، پاسخ صحیح رو برات ارائه میکنه.

6) کتاب جامعه شناسی جامع آبی قلم چی

درسنامه:

این بخش از کتاب، شامل خلاصه‌ای کلی از مباحث درس به درس کتاب درسی هست که با درخت دانش، مباحث رو به صورت خلاصه توضیح داده. این بخش صرفا برای مرور، خوبه و حتما باید از قبل مطالب کتاب درسی رو به خوبی یاد بگیری.

تست و پاسخنامه تشریحی:

1500 تست طبقه بندی شده که سطح نسبتا بالاتری نسبت به سایر کتاب‌های کمک درسی داره، طراحی شده. این تست‌ها در سه سطح ساده، متوسط و سخته و اکثر سوالات آزمون‌های کانون قلمچی و کنکور سال‌های قبل رو داره. پاسخنامه‌ای که برای تست‌ها قراردادن هم به صورت تشریحیه که همه گزینه‌ها رو مورد بررسی قرار میده.

بهترین کتاب تست جامعه شناسی دهم

1) جامعه شناسی دهم تست خیلی سبز

درسنامه:

این کتاب جزو گروه بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور قرار می‌گیره. متن درسنامه به ترتیب دروس کتاب درسیه. کلمات کلیدی و مهم پررنگ هستن و کل درس به صورت جدول و نمودار و شکله. در پاورقی درسنامه، نکات خوبی وجود داره. لحن کتاب، شبیه به کتاب درسیه و نکات خوبی رو میگه.

تست و پاسخنامه تشریحی:

بعد از تمام درسنامه‌ها، تست‌ها به صورت درس به درس قرار داره. تعداد سوالات مناسبه و تست‌ها به صورت تالیفی، سراسری و ترکیبی هستن که در کنارشون مشخص میشه. پاسخنامه سوالات هم دارای توضیحات جامع و نکات مهمیه و سایر گزینه‌ها بررسی میشن. کلمات مهم و کلیدی در توضیحات هم پررنگ هستن.

2) جامعه شناسی دهم هدف دار مشاوران آموزش

درسنامه:

لحن درسنامه صمیمی و دوستانه‌ست. تمام نکات کتاب به انضمام توضیحات اضافه‌تر، در درسنامه قرار داره. زیر نکات کلیدی خط کشیده و کلمات کلیدی رنگ متفاوتی دارن. برای فهم بیشتر، از مثال‌های زیاد و شکل و نمودار و جدول‌های فراوان استفاده کرده. بخش‌هایی به نام نوشته هست که یه جورایی نتیجه گیری کلی درسه.

تست:

تعداد سوالات تشریحی در این کتاب بیشتر از تسته. این کتاب بیشتر بر روی امتحان تشریحی پایه دهم سرمایه‌گذاری کرده و از تست صرفا برای آشنایی دانش آموز با تست استفاده میکنه. سوالات تشریحی، همه نوع و تیپ سوالی رو شامل میشن و از شکل هم استفاده میشه.

در سوالات تستی، 213 تست وجود داره. تست‌های ترکیبی زیادی هست که به یادگیری عمیق‌تر کمک میکنه. همچنین کیفیت تست‌ها بالاست و تنوع سوالات مناسبه. در کنار هر تست، مشخصه که در کدوم دسته کنکاشی، حفظی، مفهومی و غیره قرار داره. همچنین این کتاب، تست‌های کنکور سراسری رو هم داره.

پاسخنامه تشریحی:

پاسخ تمامی سوالات به صورت تشریحی در کتاب موجوده و برای توضیح برخی سوالات حتی از جدول و نمودار هم بهره گرفته. البته برخی سوالات پاسخ تشریحی نداره. همچنین آدرس صفحه کتاب درسی برای هر سوکال در پاسخنامه وجود داره.

3) گذرنامه جامعه شناسی دهم مبتکران

درسنامه:

گذرنامه، در میان بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور، یکی از کتاب‌های مهمه. متن درس در این کتاب بسیار جامع و خوبه. کتاب به صورت فصل به فصل جلو میره و هر فصل دارای درسنامه، فعالیت‌های کتاب، پرسش تستی، آزمون از درس و پاسخ تشریحی تست‌ها و آزمون تشریحیه. لحن کتاب درسی رو داره و مطلبی خارج از کتاب نمیگه. جدول و نمودار داره و مثال و نکته رو در قالب جدول توضیح میده. درسنامه، مبحث بندیه و نکات کلیدی پررنگ هستن. البته باید بگیم که این کتاب برای دهمی‌ها مناسب‌تره تا کنکوری‌ها، اما در هر صورت برای شروع، کتاب خوبیه.

تست:

تعداد سوالات تستی و تنوعشون نسبتا خوبه. در انتهای کتاب هم تست‌های ترکیبی و سوالات کنکور قرار داره. همچنین کتاب شامل سوالات تشریحی هم هست ولی تنوع و تعداد سوالاتش کمه. در انتهای کتاب هم آزمون نیم سال اول و آزمون پایانی قرار داره که برای آمادگی در امتحان مناسبه.

پاسخنامه تشریحی:

پاسخ تمامی سوالات تشریحی و تستی، به صورت تشریحی در پاسخ نامه در انتهای کتاب موجوده و نکات مهمی در اون قرار داره.

4) جامع جامعه شناسی دهم قلمچی

درسنامه:

این کتاب درس به درس جلو میره و درسنامه‌ای مختصر داره. بهتره که قبل از مراجعه به این کتاب بر روی کتاب درسی مسلط باشی.

تست و پاسخنامه تشریحی:

تست‌های این کتاب، نسبتا خوبه و در کنار هر تست، ارجاع به کتاب درسی داره. 262 تست در این کتاب هست و سوالات تشریحی هم در این کتاب با تعداد زیاد و تنوع نسبتا خوب قرار داره. همچنین سوالات تشریحی در این کتاب، به دو دسته تشریحی و کمی دشوارتر تقسیم بندی میشن. پاسخنامه تمامی این سوالات، چه تستی و چه تشریحی، به صورت جامع و مشروح در کتاب موجوده.

بهترین کتاب تست جامعه شناسی یازدهم

1) جامعه شناسی یازدهم هدفدار مشاوران آموزش

درسنامه:

ترتیب دروس درسنامه این کتاب مطابق با کتاب درسیه. لحن کتاب مثل کتاب درسی، رسمیه. و هر بخش با یه مقدمه‌ای به اسم مجله جامعه شناختی شروع میشه که نکته‌های جالب و جذاب خارج از کتاب رو در اون بخش میگه. این نکته مثبت کتابه که از خشکی محتوا کم میکنه. درس‌ها، مبحث بندی هستن و نکات و مفاهیم کتاب به خوبی با کمک جدول و نمودار و شکل توضیح داده شدن. برخی از بخش‌های بخوانیم و بدانیم کتاب درسی که به نظر مهم بوده رو در این قسمت آورده. مثال‌های خوبی در متن درسنامه هست اما باید در نظر بگیری که درسنامه، نسبتا خلاصه‌ست و بهتره در کنار کتاب درسی، ازش استفاده کنی. همچنین در این کتاب، بخش‌های مرور و جمع بندی هم داره.

تست و پاسخنامه تشریحی:

سوالات این بخش 415 تسته که تنوع نسبتا خوبی داره و جلوی هر سوال، نوع مفهومی یا کنکاشی و غیره بودن سوال رو مشخص کرده. سطح سوالات، نزدیک به کنکوره. پاسخنامه سوالات هم به صورت تشریحی، به خوبی مباحث رو شرح میده و گاهی برای توضیح، از جدول استفاده میکنه.

2) جامعه شناسی یازدهم تست خیلی سبز

درسنامه:

متن کتاب درسی در این کتاب در قالب جدول و نمودارهای مختلفه. برای توضیحات بیشتر هم در صفحات درسنامه از پاورقی استفاده کرده. همچنین شکل‌های کتاب درسی به تمامی در این کتاب هست. قبل از شروع هر درس، بخشی به نام آنچه در این درس می‌آموزیم داره که یک شمای کلی از درس به ما ارائه میده. درسنامه نسبتا جامع و خوبه.

تست:

600 سوال تستی و 7 آزمون جامع در این کتاب هست. نمونه سوالات کنکور سراسری هم در این کتاب وجود داره. تنوع تست‌ها زیاده و از سطح ساده به سخت، طبقه بندی شده هستن. نمونه سوالات کانون فرهنگی هم در این کتاب هست.

پاسخنامه تشریحی:

کیفیت توضیحات پاسخنامه بالاست و سوالات ترکیبی و چند قسمتی، به صورت موشکافانه توضیح دارن. نکات تستی در این بخش زیاده و کلمات کلیدی و مهم در این قسمت پررنگ هستن.

3) پاور تست جامعه شناسی یازدهم مهر و ماه

درسنامه:

در این کتاب که یکی از چند کتاب در گروه بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور محسوب میشه، درسنامه به صورت نکته‌ای و خلاصه پیش میره. در پایان هم بخشی به عنوان جمع بندی داره که برای مرور بسیار مناسبه. درسنامه، به صورت مبحث بندی جلو میره و دارای جدول و نموداره که برای درک بهتر درس‌ها مناسبه. اما حتما باید قبل از مراجعه به این کتاب، کتاب درسی رو کار کنی.

تست و پاسخنامه تشریحی:

از اونجایی که این کتاب بیشتر برای پایه یازدهمه، علاوه بر تست، نمونه سوال امتحانی هم داره. تست‌های این کتاب حدودا 345 تاست و شامل سوالات مفهومی، تحلیل و کنکور سال‌های گذشته میشه. همچنین پاسخنامه تمامی سوالات به صورت تشریحی موجوده.

بهترین کتاب تست جامعه شناسی دوازدهم

1) جامعه شناسی دوازدهم تست خیلی سبز

درسنامه:

این کتاب بیشتر تست محوره و درسنامه خلاصه‌ای داره. لحن درسنامه هم صمیمیه و هم رسمی. در طول متن از نمودار و جدول و مثال‌های زیادی استفاده میکنه و توضیح خارج از کتاب نداره. نمودار روابط علت و معلولی در طول متن هست که درک مطالب رو بهتر میکنه. عکس و متن زیر عکس داره و از تیتربندی‌های مناسب و خوبی استفاده کرده. نکات مهم هم پررنگ نوشته شدن.

تست و پاسخنامه تشریحی:

بعد از تمام درسنامه‌ها، 363 تست قرار داره. سطح سوالات با کنکور یکسانه و توزیع تست‌ها، در بیشتر درس‌ها، متناسبه. تست‌های بخوانیم و بدانیم داره اما تست‌های تصویردار کمتری طرح شده. در انتها هم یک آزمون جامع 20 سوالی از کل دروس داره. در کنار تمامی تست‌ها، نوشته که سوال از چه منبعیه.

پاسخنامه جامع و تشریحیه و نکات کلیدی پررنگ نوشته شدن و همه گزینه‌ها در تحلیل تست‌ها توضیح داده میشن.

2) جامعه شناسی دوازدهم هدفدار مشاوران آموزش

درسنامه:

این کتاب که یکی از بهترین‌ها در بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور هست، به صورت خلاصه دارای نکات مهمیه. مثال‌های زیادی داره و بخش‌های بخوانیم و بدانیم، کتاب رو به صورت مفهومی توضیح میده. قسمت‌های هم اندیشی یا فعالیت‌های مهم، کتاب رو با پاسخ آورده. درسنامه خیلی خوبه و جدول و نمودار و نمونه‌های عینی خوبی در جهت یادگیری داره.

تست:

سوالات تشریحی در این کتاب در سه سطح متوسط، امتحان نهایی و امتحان نهایی مکرر هستن. هر نوع و تیپی از سوالات در این بخش وجود داره و نمونه سوالات زیاده.

در قسمت سوالات تستی، 437 تست موجوده که توزیع تست‌ها در هر درس متعادله. تست‌ها هدفدار چینش شدن و طبقه بندی شده هستن. تیپ‌های مختلفی رو شامل میشه و در کنار هر سوال، ذکر میشه که نوع سوال کنکاشی، حفظی، مفهومی و غیره‌ست. سوالات خلاقانه مثل نموداری و جدولی یا حتی تصویری هم داره. از سوالات ترکیبی که در سطح سوالات کنکور هستن هم در این قسمت دیده میشه.

پاسخنامه تشریحی:

پاسخ تمامی تست‌ها، به صورت تشریحیه و آدرس تک‌تک سوالات برای کتاب درسی، قرار داره. پاسخنامه کلیدی هم بعد از تشریحیه.

بهترین کتاب‌های جامعه شناسی کنکور در یک نگاه

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 12 =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.