آموزش انتخاب رشته

انتخاب رشته مجازی سنجش

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

انتخاب رشته مجازی سنجش

سلام کنکوری عزیز. امیدواریم که تا این لحظه از نتایج آزمونت راضی بوده باشی. توی این مقاله قراره درمورد انتخاب رشته مجازی سنجش صحبت کنیم و چگونگی انتخاب رشته رو در این سایت مورد تحلیل قرار بدیم. البته لازمه که برای این کار حتما راه و روش انتخاب رشته رو که توی یک مقاله‌ی دیگه کامل توضیح دادیم، بلد باشی.

سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

توی این چند سال اخیر، سازمان سنجش یکی از منابع پر طرفدار در زمینه انتخاب رشته بوده. هر سال در بازه زمانی اعلام نتایج تا پایان فرصت انتخاب رشته، این سایت برای داوطلب‌ها طی اطلاعیه‌ای، امکان انتخاب رشته مجازی رو فراهم میکنه تا داوطلب‌ها بتونن قبل از انتخاب رشته اصلیشون، از این که کجا قبول میشن و بر چه اساسی باید رشته‌های مورد نظرشون رو انتخاب کنن، مطلع بشن.

نکته مهم اینجاست که برای انتخاب رشته مجازی در این سایت لازم هست که شماره سریال بخری تا امکان دسترسی برات فراهم بشه. بعد از اون می‌تونی اطلاعاتت رو طبق روشی که در ادامه می‌گیم، وارد کنی و انتخاب رشته رو انجام بدی. نکات مهم دفترچه انتخاب رشته رو هم توی یک مقاله‌ی دیگه مطالعه کن.

برای استفاده از این نرم افزار، لازمه که در بازه زمانی مشخص (چند روز بعد از اعلام نتایج تا پایان مهلت انتخاب رشته)، وارد سازمان سنجش بشی. در قسمت سراسری، وارد شی و از اطلاعیه‌ی سامانه راهنمای انتخاب رشته، وارد صفحه مشخصات بشی. در این قسمت لازمه که مشخصاتی مثل شماره پرونده یا شماره داوطلبی رو وارد کنی. و بعد وارد صفحه انتخاب رشته میشی.

به این نکته توجه کن که تعداد دفعاتی که میتونی از طریق این شماره سریال اقدام به انتخاب رشته کنی، محدوده. در نتیجه باید حتما با دقت این کار رو انجام بدی که بتونی به یه نتیجه اصولی دست پیدا کنی.

چگونگی استفاده از انتخاب رشته مجازی سنجش

برای استفاده از انتخاب رشته مجازی، لازمه که در بازه زمانی که مشخص میشه، وارد سایت سنجش بشی. این زمان از حدود اعلام نتایج رتبه‌ها آغاز میشه و تا پایان زمان انتخاب رشته، ادامه داره. بعد از اینکه به سایت سازمان سنجش وارد میشی، مطابق تصویر زیر، باید وارد قسمت سراسری بشی و از اون بخش، اطلاعیه مربوط به انتخاب رشته مجازی رو باز کنی. 

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

بعد از این که وارد اطلاعیه بشی، یکسری توضیحات مختصری درمورد این انتخاب رشته و شرایطی که داره، عنوان کرده. سپس میتونی با مطالعه اون‌ها و همینطور خرید سریال برای انجام انتخاب رشته مجازی، از این مرحله عبور کنی و وارد صفحه اعلام مشخصات بشی.

سامانه انتخاب رشته مجازی

همینطور که در تصویر پایین می‌بینی، سه روش برای ورود به صفحه انتخاب رشته وجود داره. میتونی بر اساس اطلاعات شخصی که در دسترست هست، وارد بشی. بعد از این مرحله هم تمام مشخصاتت توسط سازمان سنجش به نمایش درمیاد و میتونی وارد صفحه انتخاب رشته بشی و این فرایند رو با موفقیت سپری کنی.

چگونگی انتخاب رشته مجازی

مزایا و معایب سامانه انتخاب رشته

مزیتی که این سامانه نسبت به سایر سامانه‌های اینترنتی داره، اینه که دیگه لازم نیست تمام اطلاعاتت رو وارد کنی چون در داخل خود سایت سنجش اطلاعاتت از قبل ثبت شده و به محض خرید سریال و ورود به سایت، امکان انتخاب رشته برات فراهم میشه. این در حالیه که در سایر سایت‌ها، باید اطلاعاتی از قبیل رتبه در سهمیه، رتبه کل، مشخصات فردی و مواردی از این دست رو وارد کنی تا بتونی انتخاب رشته کنی.

توجه کن که این امکان در سایت سازمان سنجش، انتخاب رشته اصلی نیست و فقط به ارزیابی کلی تو از رتبه‌ت و انتخاب‌هایی که داری کمک میکنه. چون به تو میگه که برای هر رشته، چقدر احتمال قبولی داره و با رتبه تو چه رشته‌ها و شهرهایی رو میتونی انتخاب کنی. اما در نهایت انتخاب اصلی به خودت وابسته‌ست.

نمیشه دقیق گفت این سایت، منبع خوبی برای انتخاب رشته‌ست، چون مجازیه و با توجه به این که بر اساس قبولی‌های سال قبل، رتبه تو رو ارزیابی میکنه، نه تعداد داوطلبان شرکت‌کننده و سطح سوالات، احتمال خطای بالایی در اون وجود داره اما میتونه برای شروع، کمک خوبی در مسیر یادگیری نحوه انتخاب رتبه بهت بکنه. توصیه می‌کنیم حتما با یک مشاور انتخاب رشته مشورت کن

تخمین رتبه سنجش

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کنکور، رتبه‌هاست. چرا که در این مرحله داوطلب میتونه با ارزیابی رتبه‌ای که داره، بر اساس علایقش اقدام به انتخاب رشته کنه. اما این بازه زمانی برای صبر کردن و در انتظار رتبه موندن واقعا سخته.

هرسال بعد از کنکور، در بازه زمانی که داوطلب‌ها منتظر اعلام نتایج رتبه‌هاشون هستن، با توجه به درصدهایی که از هر درس کسب کرده‌ن، دنبال نرم‌افزار خوب در زمینه تخمین رتبه می‌گردن. امسال شاهد این مسئله بودیم که داوطلب‌ها به دنبال این نرم افزار در خود سایت سازمان سنجش بودن. اما باید بگیم که سایت سنجش چنین نرم افزاری رو نداره و صرفا به مباحث مربوط به انتخاب رشته یا اعلام رتبه و نتایج، می‌پردازه. پس بهتره بدونی که لازم نیست برای تخمین رتبه‌ت به این سایت مراجعه کنی.

اما پیشنهاد ما برای تو، استفاده از نرم افزار تخمین رتبه در همین سایته. میتونی با استفاده از این نرم افزار، تا حدود 99 درصد، رتبه خودت رو درست به دست بیاری. این نرم افزار برای هر پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان طراحی شده. میتونی تنها با وارد کردن درصد‌های هر درس و وارد کردن رشته، زیرگروه و سهمیه مورد نظر، به رتبه دقیقی که داری، دست پیدا کنی. پس به مقاله نرم افزار تخمین رتبه کنکور مراجعه کن تا خیلی زود متوجه میزان تقریبا دقیق رتبه‌ت بشی.

 

در پایان باید بهت بگیم که برای انتخاب رشته لازمه که حتما اطلاعات دقیقی داشته باشی و تا زمانی که نتایج اعلام نشه نمیتونی به صورت قطعی بگی که میتونی به چه صورت انتخاب رشته کنی. اگر هم از سامانه انتخاب رشته سنجش برای این کار استفاده میکنی، حتما برای انتخاب رشته اصلی، اولویت‌بندی‌هات رو مجدد مورد بررسی قرار بده. 

سوالات متداول

هرسال در بازه زمانی اعلام نتایج تا پایان فرصت انتخاب رشته، سایت سازمان سنجش، امکان انتخاب رشته مجازی رو فراهم می‌کنه تا داوطلبان بتونن به حدودی از وضعیت انتخاب رشته‌شون دست پیدا کنن. از طریق وارد کردن شماره پرونده، کد داوطلبی و کد سریال انتخاب رشته خریداری شده، می‌شه از این امکان استفاده کرد. 

الگوریتمی که پشت این نرم‌افزار وجود داره، نامشخصه و پارامترهایی مثل تعداد داوطلبین، سطح سوالات و … رو در نظر نمی‌گیره. بنابراین این احتمال وجود داره که خطای زیادی بین انتخاب رشته اصلی شما با نتیجه بدست اومده از این نرم‌افزار وجود داشته باشه. همونطور که در سال 98 هم به دلیل اختلاف زیاد بازه‌های قبولی با حقیقی انتخاب رشته مجازی سنجش، خیلی از داوطلبین دچار خطا شدن. 

مزیت انتخاب رشته مجازی با سایت سنجش اینه که فقط با وارد کردن کد داوطلبی و شماره پرونده، همه‌ی اطلاعات شما نمایش داده میشه و می‌تونید بدون نیاز به وارد کردن جزئیات دیگه‌ای، انتخاب رشته مجازی انجام بدید. 

اما عیب نرم افزار انتخاب رشته سنجش هم خطای زیاد اونه که بخاطر در نظر نگرفتن خیلی از پارامترهای حساس اتفاق میفته.

4.7/5 - (12 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.