تاریخ و جغرافی

لیست بهترین اساتید تاریخ و جغرافیا

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

لیست بهترین اساتید تاریخ و جغرافیا

سلام کنکوری عزیز! به مقاله لیست بهترین اساتید تاریخ و جغرافیا خوش اومدی. امروز قراره توی این مقاله بهترین اساتیدی که در زمینه تاریخ و جغرافیا آموزش میدن و برای مطالعه کنکور مناسب هستن رو بهت معرفی کنیم. پس تا آخر مقاله همراهمون باش.

3,7
Rated 3,7 out of 5
3,7 از 5 (از 88 رای)
4,3
Rated 4,3 out of 5
4,3 از 5 (از 60 رای)

بهترین کلاس آنلاین استاد دبیر اساتید دبیران تاریخ و جغرافیا کنکور کدام است؟

همونطور که میدونی، داشتن یه استاد توی فرایند درس خوندن میتونه راهگشا باشه. البته خیلی وقت‌ها هم هست که میدونی نیازی به استاد نداری. اما ممکنه برای رفع یکسری از اشکالات جزئی یا حتی حل تست، نیاز به یه استاد ماهر داشته باشی. امروز قراره درمورد درس تاریخ و جغرافیا، این اساتید فوق العاده رو بهت معرفی کنیم.

درسته که درس تاریخ و جغرافیا توی کنکور انسانی برای اکثر زیرگروه‌ها ضریب یک داره اما این خیلی مهمه که بتونی همون درسی که همیشه نادیده می‌گیرنش رو با یه درصد عالی، پاسخ بدی. چون حتی یه دونه سوال هم میتونه برای رتبه‌ت موثر باشه. شاید به نظر برسه تاریخ و جغرافی،  روش خاصی برای مطالعه نداره و جزو درس‌های حفظیه. ولی باید بهت بگم که همین دو درس، تکنیک‌های خاصی برای مطالعه کنکور داره که شاید با چند دور خوندن هم متوجهشون نشی و نیاز به یه استاد کاربلد و حرفه‌ای داشته باشی. پس این مقاله رو بررسی کن. 

استاد بیگدلی بهترین استاد تاریخ و جغرافیا

۱. استاد پیمان بیگدلی

رزومه تحصیلی و کاری

استاد با مدرک کارشناسی‌ ارشد‌ زبان‌ آلمانی، از سال 82، به تدریس‌ جامعه‌ شناسی‌، تاریخ و‌ جغرافیا مشغول بوده. همچنین ایشون ‌در‌ مدارس فرهنگ ۷، فرزانگان ۱، فرهنگ ۱۰، فرهنگ ۱۳، اندیشه‌ خرد، ثامن، امام‌ جعفر صادق (ع)، ماهور، مهرآیین، مهرنامی، نرجس، اوج، نوآور، جامی، شاهد هفت تیر، موتلفه و همچنین آموزشگاه‌های علوم نوری، صادقیان، کیمیاگران، نیکان، اندیشه‌نیکان، راه‌اندیشه، پیام‌خرداد، تعلیم‌خرداد، تدریس میکنه. از سوابق کاری ایشون میتونیم به طراحی‌ تست‌ در‌ گزینه ۲ و همچنین شرکت در برنامه‌های‌ تلویزیونی‌ گزینه‌ جوان، کارنامه ۲۰ و فرصت‌ برابر هم اشاره کنیم.

نحوه تدریس

استاد بیگدلی، از اساتید آکادمی تاملنده که در زمینه علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا تدریس میکنه. تدریس استاد از روی جزوه و پاورپوینت‌هایی هست که سر کلاس ارائه میده. تدریس ایشون حدود 70 تا 80 درصد بخش تاریخ و جغرافیا کنکور رو پوشش میده که درصد واقعا خوبی برای این دروسه. لازمه که در این کلاس جزوه و کتاب رو همزمان با کلاس پیش ببری. بعد از یک ماه متوجه میشی که چه تغییرات بزرگی در نحوه مطالعه‌ت ایجاد شده. همچنین ایشون در آکادمی منیاز هم فعالیت میکنه. 

در ادامه به بررسی هر یک از تدریس‌های استاد به صورت مجزا و در هر یک از آکادمی‌ها می‌پردازیم.

 

آکادمی تاملند

جغرافیا

مباحث جغرافیا به نظر حفظی میرسه ولی استاد به نحوی اون‌ها رو شرح میده که حتی به نظر میرسه بیشتر مفهومی هستن تا حفظی. لازمه که حتما خودت مطالب رو بخونی و نمیتونی به صرف مطالعه سر کلاس اکتفا کنی. استاد مباحث رو با دلیل، روابط علت و معلولی و با نمودار و جدول شرح میدن که برای درک دقیقت از این درس واقعا موثره. همچنین سوالاتی مثل کجا و چطور و چگونه و مواردی از این دست که در مباحث جغرافیا به شدت مورد بحث قرار می‌گیرن، توسط استاد بر روی متن بررسی میشن. استاد در تمام طول جلسات نحوه صحیح مطالعه این درس رو آموزش میده. همچنین تدریس ایشون در زمینه مسائل هم خوبه و میتونه مشکلات تو رو در مسائل، برطرف کنه.

تاریخ

نحوه تدریس استاد در این درس نسبت به سایر اساتید تاریخ و جغرافیا، متفاوته و تا حدودی در مباحث حفظی شبیه به تدریس جغرافیاست با این تفاوت که استاد یکسری از مباحثی که ممکنه سبب گیج شدن بشه رو توضیح میده. مواردی مثل مراجع ضمیرها که ممکنه مشخص نباشه در متن به چی اشاره داره رو مشخص میکنه. همچنین استفاده از روابط علت و معلولی، نمودارها و خط زمانی هم مورد استفاده‌ست که برای یادگیری واقعا مناسبه.

حجم درس در جلسات مقدار زیادی نیست و این باعث میشه کلاس خسته کننده نباشه. لازم نیست در کنار مباحث کلاس، منابع دیگه‌ای رو مطالعه کنی و اگه برنامه خوانش دروست رو با استاد و کلاس پیش ببری، اینجوری میتونی به یه مطالعه جامع و مناسب از این دروس برسی. همچنین در طول کلاس لازم نیست که تست بزنی مگر روزهای آخر و به خصوص تست‌های جمع بندی و کنکوری.

 

آکادمی منیاز

کلاس آنلاین استاد در این آکادمی به تدریس مجموعه کتاب گام آخر اختصاص داره. این کتاب‌ها به طور کامل از مجموعه تست تشکیل شده و پاسخ تست‌ها به صورت ویدئویی، در اختیارت قرار می‌گیره. این آموزش‌ها به شکل 18 دوره تست آموزشی تاریخ و جغرافیه. سوالات کاملا منطبق با کنکوره و این پکیج برای ماه‌های پایانی توصیه میشه. تست‌ها شامل 9 فصل در قالب 18 پی‌دی‌اف و 30 فیلم تهیه شده.

در این دوره تست‌ها به صورت کامل و جزئی توسط استاد تشریح میشه و تک‌تک گزینه‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیره. اگر سوالات بخش تاریخ باشه، به صورت مختصر اون بخش مهم تاریخی رو توضیح میده و اتفاقات مهم مرتبط باهاش رو شرح میده. اگر هم سوالات جغرافی باشه، نکات مهمی که در رابطه با اون سوالات و گزینه‌ها وجود داره رو توضیح میده و نوع سوال رو از بابت حفظی یا مفهومی یا کنکاشی بودن بیان میکنه.

تألیفات

ایشون در انتشارات مختلفی مثل انتشارات‌ صفر‌ کلوین، مهروماه، بیست و گلواژه فعالیت کرده و کتاب‌های مختلفی رو در زمینه تاریخ و جغرافی و علوم اجتماعی به چاپ رسونده.

نمونه تدریس استاد پیمان بیگدلی

مصطفی رضائی‌مهر

۲. استاد مصطفی رضائی مهر

رزومه تحصیلی و کاری

در ادامه معرفی لیست بهترین اساتید تاریخ و جغرافیا، می‌تونیم بگیم که استاد رضائی با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت توریسم، بیش از سی سال سابقه تدریس در درس تاریخ و جغرافیا و اقتصاد کنکور رو داره. همچنین ایشون در مدارسی مثل فرهنگ، مکتبی و غیره تدریس می‌کرده و طراح سوالات آزمون‌های گاج، مدرسان تهران، مبتکران و واله هم بوده.

نحوه تدریس

تدریس استاد رضائی مهر، برای درس تاریخ و در مجموعه حرف آخره. این پکیج در قالب سه دی‌وی‌دی آموزشیه که با انیمیشن، تصویر، نمودار، الگو و نقشه، تهیه شده. همچنین سوالات کنکور هم در اون موجوده و سطر به سطر کتاب مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته.

استاد نسبت به سایر اساتید تاریخ و جغرافیا، از انرژی بالایی برای تدریس برخورداره و تمامی مطالب رو با علاقه و تسلط کافی توضیح میده و این کار به فهم بهترت واقعا کمک میکنه. قبل از تدریس هر بخش، مختصری درباره مطالبی که قراره تدریس کنه بیان میکنه و بعد درس رو در قالب تیترهای مختلف دسته بندی میکنه و بعد به سراغ محتوای اصلی درس میره.

تدریس ایشون از روی پاور و بر روی تابلوی نوریه. مطالب در پاور دسته بندی هستن و با فونت و رنگ مناسب به صورت نمودار و جدول طراحی شدن که این چشم رو خسته نمیکنه و باعث ایجاد نظم ذهنی میشه. تدریس استاد برای هر بخش ابتدا به صورت داستانی و بیان وقایع تاریخی در شکل داستان و بعد به صورت نکته‌ایه. ایجاد روابط علت و معلولی بین حوادث، استفاده از نمودار و نقشه و به خصوص خط زمانی برای وقایع، یادگیری این درس رو راحت میکنه.

تنها نقطه منفی این پکیج آموزشی اینه که استاد باهات تعاملی نداره و ارتباط بین استاد و دانش آموز یکطرفه‌ست. اما تدریس استاد بار مثبت بالایی داره و به بهبود یادگیری کمک میکنه.

تألیفات

از جمله تالیفات استاد میشه به فعالیت‌های ایشون در تالیف کتاب‌های انتشارات مختلف مثل اقتصاد سیر تا پیاز گاج، جغرافی و تاریخ انسانی گاج اشاره کنیم. این کتاب‌ها شامل مواردی مثل اقتصاد دهم سیر تا پیاز گاج، 14 مجموعه کتاب علوم انسانی میکرو طبقه بندی گاج هردو جلد، تاریخ سیر تا پیاز گاج هر سه پایه، مجموعه پرسمان تاریخ و جغرافیا مشکی گاج هستن.

نمونه تدریس استاد مصطفی رضائی مهر

4.3/5 - (20 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهارده =

3 دیدگاه در “لیست بهترین اساتید تاریخ و جغرافیا

  1. فرزان گفت:

    ویدیوهاشو از کجا میتونم گیر بیارم؟

    1. محمدرضا سلیمی مدیر سایت گفت:

      سلام. وقت بخیر🌺
      محل تدریس اساتید در مقاله نوشته شده است.

  2. مهدی فیضی گفت:

    واقعا به جرات میتونم بگم که استاد رضایی مهر عالی هستن و ممنون از این سایت که بدون هیچ حب و بغضی نقطه ضعف و قوت اساتید رو بیان میکنن.

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.