کنکور

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم انسانی

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم انسانی

سلام بچه ها حالتون چطوره ؟

مقاله امروز به خیلی از سوالاتون جواب میده . پس تا آخرش مارو همراهی کنید

حالا اکثرا سوالاتون اینه که ما میخوایم کنکور تجربی شرکت کنیم اما دیپلم انسانی یا ریاضی یا حتی فنی داریم ، میتونیم این کارو انجام بدیم یا نه ؟

یا حتی بعضیاتون شرایطتون برعکسه و کاملا فرق داره مثلا با دیپلم تجربی دوس دارید کنکور ریاضی بدید حالا ببینیم میتونید یا نه ؟

و به طور کلی باید بررسی کنیم که اصلا رشته تحصیلی در دبیرستان ارتباطی به کنکور داره یا نه ؟ خوب جواب این سوالات به صورت کلی یکیه که براتون به طور کامل توضیح داده میشه .

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم انسانی یا ریاضی

متداول ترین سوال اینه که آیا بچه های انسانی حق شرکت در کنکور تجربی رو دارن ؟

جواب هم مثبت هستش .

تمام فارغ التحصیلان رشته ریاضی یا انسانی حق شرکت در کنکور تجربی رو دارن فقط به کلمه فارغ التحصیل دقت کنید که براتون رنگی و به صورت بولد نوشته شده چون فقط فارغ التحصیلان که دوره دبیرستانشونو تموم کردن و مدرکشونو گرفتن حق انجام این کاررو دارن و کسایی که فقط دیپلم دارن و تا سال سوم دبیرستان خوندن نمیتونن این کار رو انجام بدن . پس شما باید مدرک دیپلم و فارغ التحصیلیو با هم داشته باشید و مدرک دیپلم به تنهایی کفایت نمیکنه و در واقع شما با داشتن مدرک پیش دانشگاهی حق شرکت در هر 5 کنکور اعم از ریاضی . انسانی . تجربی . هنر. زبان رو خواهید داشت .

اگر مدرک پیش دانشگاهیتونو نتونستید تا خرداد بگیرید :

داو طلبانی که نتونستند مدرک پیش دانشگاهیشونو تا خرداد سال کنکور کسب کنن ، اگر بتونن تا شهریور همون سال مدرکشونو بگیرن مجاز به ورود دانشگاه هستند البته به شرط پذیرفته شدن در کنکور سراسری .

اگر مدرک پیش دانشگاهیتونو نتونستید تا آخر شهریور بگیرید:

در این صورت دو حالت پیش میاد 1 – دانشجویان ورودی بهمن 2 – دانشجویان ورودی مهر

دسته اول از دانشجویان اگر بتونن تا دی ماه همون سال مدرکشونو بگیرن اجازه ورود به دانشگاه از بهمن ماه رو خواهند داشت.

اما دسته دوم مجاز به ورود در ابتدای مهر ماه نیستن . البته چند تا راهکار واسه این دسته از دانشجوها وجود داره :

  • اگر در دانشگاه غیر روزانه پذیرفته شدن ، مراجعه کنن و ثبت نام کنن و ترم اول رو مرخصی بگیرن و تا دی ماه مدرک پیش دانشگاهیشونو تکمیل کنن . توجه کنید که شهریه ثابتتون از ترمی که وارد دانشگاه بشید یعنی بهمن ماه باید پرداخت باشه اما شهریه انتخاب واحدتون چون ترم اول انتخاب واحد نکردید از ترم های بعد باید پرداخت بشه.
  • اگر دانشجویان در دانشگاه روزانه قبول شدن پس باید مسئله مرخصیشونو جدی تر دنبال کنن چون اگر به هر دلیل مرخصی براشون رد نشن در حکم دانش آموزانی هستند که انتخاب رشته کردن و دانشگاه سراسری قبول شدن اما نرفتن پس سال بعد از انجام انتخاب رشته محروم میشن .

آیا تعداد واحد های اخذ نشده در دوران پیش دانشگاهی مهم است ؟

به شرایط دانشگاه بستگی داره و ممکنه یکسری از دانشگاه ها به دلیل اینکه شما یک درس 2 واحدی رو با نمره نزدیک به 10 پاس نکردید شمارو ثبت نام کنن و شما باید در امتحانات دی ماه این درسو پاس کنید و نمره قبولیشو واسه دانشگاهتون ببرید تا اجازه ثبت نام تو ترم دوم بهتون بدن اما این کار توصیه نمیشه چرا که ممکنه با صرف وقت و هزینه زیاد نتونید تو دی ماه درستونو پاس کنید و مجبور به انصراف بشید یا حتی اصلا شمارو به عنوان دانشجوی ترم دو قبول نکنن و قبولی پیش دانشگاهیتونو برای دی ماه بزنن نه شهریور که اینطوری سه ترم عقب میوفتید و مجبورید مطالب ترم اول رو دوباره مطالعه کنید .

شرایط اخذ مدرک در دی ماه به چه صورت است ؟

دانش آموزانی که در امتحانات شهریور خودشون به هر دلیلی موفق نمیشن باید این موضوع رو بدونن که باید در مدارس بزرگسال ثبت نام کنن و مثل قبل نمره مستمرشون حائز اهمیته و دانش آموزان غیر حضوری هم نمره مستمر براشون رد میشه و شانس بیشتری برای قبولی نسبت به شهریور دارن .

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی
شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی

هیچکدوم از دانش آموزان فنی اجازه شرکت در کنکور رشته های نظری رو ندارن چون همونطور که گفته شد شرط اصلی برای این کار داشتن مدرک پیش دانشگاهیه و از اونجایی که بچه های فنی پیش دانشگاهی ندارن پس شانسیم برای شرکت ندارن .

دوستان مطالبی که بهتون گفته شد فقط جنبه های قانونی این کاره و چیزی که بیشتر از همه حائز اهمیته پشتکار و مطالعه شماست . البته که بچه های تجربی و ریاضی درسای مشترک زیاد دارن و شرمت در کنکور ها براشون راحت تر میشه اما برای بچه های انسانی که با دروس فنی آشماییت ندارن کار دشواره البته اصلا قولی در هیچکدوم از این رشته ها بعید نیست و همونطور که گفته شد نیازمند علاقه و پشتکاره .

با امتیاز دهی ما را در کیفیت مطالب یاری کنید
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هشت =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.