بلاگ

راهنمای کامل و جامع سایت آموزش و پرورش my medu

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

راهنمای کامل و جامع سایت آموزش و پرورش my medu

سلام دوست عزیز! میدونم این روزها از تغییرات پشت هم آموزش و پرورش خسته شدی و نمیدونی دقیقا چی کار باید بکنی. حق داری! اما بدون تنها نیستی. ما اینجاییم تا ابهاماتت درباره‌ی سایت مای مدیو، نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی، تاییدیه تحصیلی و … رو برطرف کنیم. پس با ما همراه باش. 

راهنمای کامل سایت مای مدیو (my.medu.ir)

قبلا آموزش و پرورش چندین سایت پراکنده داشت و دانش‌آموزها برای هر کاری مجبور بودن به یکی از این سایت‌ها مراجعه کنن. اما از امسال، همه‌ی این سایت‌ها در سایت مای مدیو جمع شده و دانش‌آموز می‌تونه فقط با مراجعه به همین سایت، همه کارهاش رو انجام بده. از مراحل ترمیم معدل گرفته تا ثبت نام کنکور و دریافت کارت ورود به جلسه

برای این کار، روی لینک my.medu.ir کلیک کن یا این آدرس رو در مرورگرت کپی کن و وارد سایت مای مدیو بشو. 

سایت مای مدیو

سایت my medu مطابق عکس بالا برات باز میشه. اگر دانش آموز هستی، در پنجره‌ی انتخاب نقش، گزینه‌ی دانش‌آموز رو انتخاب کن. اگر ایرانی هستی، گزینه‌ی ایرانی رو بزن، کد ملی و ۶ رقم سریال شناسنامه‌ت رو مطابق راهنما، وارد کن و در نهایت کد امنیتی‌ای که نوشته شده رو وارد کن. در انتها هم دکمه‌ی ورود رو بزن.

مطلب پیشنهادی: نرم افزار محاسبه معدل

بعد از اینکه اطلاعاتت رو وارد کردی، عکس زیر برات باز میشه و می‌تونی مطابق با نیازت، هرکدوم که خواستی رو انتخاب کنی و وارد شی. در ادامه، بخش‌های مهم این صفحه رو هم برات توضیح دادیم. 

آموزش کار با سامانه مای مدیو

۱. کارت دانش آموزی و دریافت کد دانش آموزی

با زدن روی گزینه‌ی اول سایت مای مدیو، یعنی کارت دانش‌آموزی، وارد صفحه‌ی زیر میشی و کارتت بهت نمایش داده میشه. کد دانش‌آموزیت رو هم می‌تونی از بالای کارتت مشاهده کنی. 

کد دانش آموزی

۲. دریافت کارنامه

با کلیک روی گزینه‌ی «دریافت کارنامه» وارد صفحه‌ی زیر میشی. در این صفحه اول سال تحصیلیت رو انتخاب کن و اگر دانش‌آموز نظام جدید هستی، در پنجره‌ی دوم گزینه‌ی ضمن سال رو انتخاب کن. دکمه‌ی جستجو رو بزن و کارنامه‌ی اون سالت رو مشاهده کن. 

۳. کارت ورود به جلسه

ردیف اول، چهارمین گزینه از سمت راست، کارت امتحان نهایی رو انتخاب کن تا کارت ورود به جلسه‌ی آزمونت رو ببینی. توی این کارت، اطلاعات شخصیت و اطلاعات مربوط به حوزه‌ی امتحانیت هم نوشته شده. همچنین گزینه‌ی سیو کارت و چاپش هم گوشه‌ی بالا‌ی صفحه قرار داره تا نسخه‌ی فیزیکی اون رو با خودت به جلسه ببری. 

کارت ورود به جلسه نهایی

۴. خرید کتب درسی

از امکانات جدید و مطلوب این سایت، خرید کتب درسیه. با کلیک روی این گزینه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی هدایت میشی و اونجا راهنمای خرید کتاب‌های درسی و زمان انتشارشون بهت نمایش داده میشه.

خرید کتب درسی

۵. گواهی اشتغال به تحصیل و استعلام مدرک تحصیلی

از طریق این سایت، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و استعلام مدرک تحصیلی، کار راحتی شده و دیگه لازم نیست به دفتر پیشخوان دولت و پلیس +۱۰ و … مراجعه حضوری کنی. فقط کافیه روی گزینه‌ی گواهی اشتغال به تحصیل کلیک کنی تا صفحه‌ی گواهی مطابق عکس زیر برات باز بشه. 

گواهی اشتغال به تحصیل

برای استعلام مدرک تحصیلی هم روی گزینه‌ی خودش کلیک کن تا وارد سایت سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی بشی. در اون سایت هم باید مراحل رو به ترتیب پیش بری و با انتخاب دوره‌ی درسیت، وارد کردن مشخصات هویتی و تحصیلیت و در نهایت پرداخت مبلغی، مدارک تحصیلیت رو تایید کنی. 

۶. تایید نمرات نهایی در سامانه ساهت

با استفاده از این گزینه، وارد سایت ساهت میشی و اطلاعاتت رو مشاهده می‌کنی و در نهایت نمراتت رو تایید می‌کنی. 

سامانه ساهت

۷. دریافت کد سوابق تحصیلی

در نهایت این بخش، یعنی دریافت کد سوابق تحصیلی بخش مهمیه که برای ثبت نام کنکور لازمت میشه. ابتدای این صفحه، اطلاعات شخصیت نمایش داده میشه و در ادامه کد 19 رقمی سوابق تحصیلیت نمایش داده میشه. این کد رو کپی کن و یک جای مهم نگهش دار که راحت بهش دسترسی داشته باشی. 

دریافت کد سوابق تحصیلی

مطلب پیشنهادی: ثبت نام کنکور سراسری

افراد مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی

  • دیپلمه‌های شاخه نظری رشته‌های ریاضی، انسانی، تجربی و علوم معارف که از سال ۱۳۸۴ در نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و نظام آموزشی جدید تحصیل کردن.
  • دوازدهمی‌های شاخه نظری در نظام آموزشی جدید.
  • دانش‌آموزانی که در رشته‌های ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و معارف، مدرک پیش دانشگاهی گرفتن.
5/5 - (7 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 14 =

1 دیدگاه در “راهنمای کامل و جامع سایت آموزش و پرورش my medu

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.