مطالعه برای امتحان نهایی

روش مطالعه صحیح هندسه 3 برای امتحان نهایی

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

روش مطالعه صحیح هندسه 3 برای امتحان نهایی

هندسه یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های ریاضیاته. این درس، زیبایی ریاضیات رو در قالب شکل‌ها و در فضای سه‌بعدی نشون میده و تلفیقی از هنر و ریاضیاته. شاید این موضوع باعث شده که خیلی از دانش‌آموزها هندسه رو درس سختی بدونن ولی اگر روی این درس وقت بذارید، می‌بینید که چقدر شیرین و روونه. درس هندسه توی امتحان نهایی زیاد سخت نیست. سوال‌ها ساده و دقیقا مشابه کتاب طرح میشه و شکل‌های پیچیده‌ای داده نمیشه. برای همین هندسه حتی میتونه یکی از نقاط قوت شما باشه و باعث شه معدلتون بالا بره. اینجا میخوام به چندتا از مهم‌ترین سوالاتی که راجع به هندسه 3 و روش مطالعه صحیح هندسه ۳ برای امتحان نهایی برای امتحان نهایی وجود داره جواب بدم.

روش مطالعه صحیح هندسه ۳

شب امتحان نهایی هندسه

بچه‌ها هندسه درسی نیست که شما یک‌شبه بخونید و به تمام مطالب مسلط شید. اگر در طول سال یا حداقل یکی دو ماه آخر مطالعه کافی توی این درس نداشته باشید، ممکنه گیج بشید و توی تله بیوفتید. هندسه رو سعی کنید در طول سال و با کلاس درس پیش برید و مطالب رو یاد بگیرید.

اگر میخواید کتاب هندسه ۳ رو توی گوشیتون داشته باشید و راحت‌تر مطالعه‌ش کنید، پی‌دی‌اف هندسه ۳ رو از سایتی که گذاشتیم دانلود کنید. 

روش مطالعه کتاب هندسه 3

کتاب درسی رو جلوتون بذارید و با دقت متن کتاب و تمام تمرین‌هاش رو بخونید. توی خوندن کتاب هندسه مخصوصا برای امتحان نهایی به دو نکته زیر توجه کنید:

  • تمام شکل‌های کتاب رو برای خودتون یکبار بکشید و تحلیل کنید. روش‌های ترسیمی که گفته شده رو انجام بدید و اینقدر بکشید که دستتون روون شه.
  • سوال حل کردن توی هندسه حوصله می‌خواد. داده‌هاتون رو بنویسید و سوال رو هرچقدر که طولانی هست، با حوصله و بدون نگاه کردن به حل‌المسائل‌های موجود حل کنید.

تا اینجا یه سری نکات کلی درباره‌ی روش مطالعه صحیح هندسه ۳ برای امتحان نهایی رو بیان کردیم، در ادامه می‌خوایم به صورت جزئی‌تر وارد کتاب بشیم و ببینیم با هر فصل چطور باید برخورد کرد.

مطلب پیشنهادی: بهترین کتاب هندسه کنکور

مطالعه فصل‌ به فصل هندسه ۳

مبحث ماتریس‌ها، یکی از مهم‌ترین مباحث دنیای ریاضیاته. شما در آینده هر رشته‌ای در زمینه مهندسی و یا علوم پایه رو انتخاب کنید، با ماتریس‌ها سروکار دارید. از طرفی مبحثی هست که ساختار مشخصی داره و خیلی گیج‌کننده نیست. توی این بخش، متن کتاب و سوالاتش رو بخونید و خودتون حل کنید. اگر اوایل یکم گیج بودید یا حتی یکی دو تا درایه ماتریس رو اشتباه می‌کردید، نا امید نشید و دوباره سوال رو بنویسید و حل کنید.

این فصل از دور یکم گیج‌کننده به نظر میاد اما فقط کافیه با حوصله و وقت کافی سراغش برید. برای این بخش، تک تک مقاطع مخروطی رو برای هر سوال رسم کنید و اطلاعات داده شده مساله رو روی شکل نشون بدید. مثلا وقتی سوال میگه یک بیضی به قطرهای 16 و 9 سانتی متر داریم، یک بیضی بکشید و اندازه قطرهاشو روش بذارید. این کار به شما کمک می‌کنه که مجهول رو راحت‌تر پیدا کنید و هندسه مساله رو درک کنید.

توی این فصل، تعاریف هر مقطع مخروطی و روش رسم هندسی اون رو هم به خوبی یاد بگیرید.

سر و کله بردارها همه جای دنیای ریاضیات و فیزیک پیدا میشه. این مبحث به قدری بزرگ و مهمه که قطعا ارزش اینکه شما وقت کافی روش بذارید رو داره. تمام سوالات و مفاهیم کتاب رو سعی کنید توی این بخش بخونید و سوالات کافی ازش حل کنید تا براتون خوب جا بیوفته.

مطالعه صحیح هندسه ۳ برای امتحان نهایی

در درس هندسه چگونه خلاصه نویسی کنیم؟

شاید بعضی از دانش‌آموزها فکر کنن که خلاصه نویسی فقط به درد کنکور می‌خوره. بچه‌ها اگر شما در طول سال از هر فصل خلاصه نویسی مناسبی داشته باشید، موقع حل کردن سوال‌های کتاب یا نمونه سوال‌های سال‌های گذشته برای امتحان نهایی، می‌تونید از اونا استفاده کنید. استفاده و مرور خلاصه‌ها باعث میشه شما گیج نشید و مثلا توی مبحث مقاطع مخروطی، مقاطع مختلف رو باهم قاطی نکنید یا توی مبحث ماتریس‌ها یادتون نره که دترمینان ماتریس چجوری حساب میشه.

پس حتما حتما برای هر فصل خلاصه نویسی کنید.

توی فصل ماتریس‌ها و بردارها، همه مفاهیم و تعریف‌ها رو بنویسید. اینکه اعمال مختلف روی ماتریس و بردار چجوری انجام میشه رو هم بنویسید. توی فصل مقاطع مخروطی هم برای هر مقطع مخروطی یک صفحه جداگانه اختصاص بدید و تمام ویژگی‌هاش رو بنویسید. میتونین اینکه به طور هندسی اون مقطع مخروطی چجوری رسم میشه هم بنویسید.

بارم بندی هندسه 3 در امتحان نهایی

بارم فصل ۱: ۴ نمره

فصل ۲: مبحث دایره ۳ نمره ؛ بقیه فصل، ۵ نمره 

و فصل ۳: ۸ نمره 

بچه‌ها بارم بندی باید به شما کمک کنه که بدونید روی چه مطالبی وقت بیشتری بذارید و حتما ازشون تمرین حل کنید. مخصوصا اگر وقت کمی براتون مونده، اول برید سراغ نمونه سوال سال‌های گذشته مربوط به مباحثی که بارم بیشتری دارن و اگر وقت آوردید، از بقیه قسمت‌ها هم سوال حل کنید.

 

بچه‌ها اگر می‌خواید برای امتحان نهایی گسسته هم روش مطالعه پیشنهادی ما رو ببینید، روی عنوانش کلیک کنید.

موفق باشید…

4.2/5 - (5 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.