برنامه ریزی درسی

روش مطالعه دروس در ایام نوروز

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

روش مطالعه دروس در ایام نوروز

در ایام نوروز چگونه مطالعه کنیم ؟

روش مطالعه دروس در ایام نوروز

سلام دوستان عزیز اینستا کنکوری امیدواریم که حالتون خوب باشه و پیشاپیش ایام نوروز رو هم بهتون تبریک میگیم.

اما دوستان مسئله خیلی مهم واسه دانش آموزان کنکوری استفاده درست از فرصت هایی هستش که براشون پیش میاد. یعنی از تمام زمانی که در اختیارشون قرار میگیره باید جهت بهبود سطح درسی‌شون استفاده کنن و زمان، این گنج تکرار نشدنی رو هدر ندن؛ حالا یکی از این فرصت های فوق العاده اواخر هفته هست و علاوه بر اون ایام نوروز که همه بچه‌ها یه تحولی پیدا میکنن و واقعا اینو حس میکنن که دارن به کنکور نزدیک میشن و یه تکونی به خودشون میدن و تصمیم میگیرن که این تایم مطالعه کنن.

روش مطالعه در عید برای بچه‌ها خیلی مهمه حتی خیلیا فکر میکنن که حتما باید هزینه‌های هنگفت کنن و پانسیون‌های آنچنانی برن یا از روش های خیلی خاص و عجیبی استفاده کنن که واسه‌شون معجزه کنه؛ اما اینو حتما یادتون باشه که قبل از همه اینا باید خودتون یه سری نکات رو رعایت کنید و بعد در کنارش فعالیت‌های فوق برنامه این چنینی رو درنظر بگیرید.

ایام تعطیلات نوروز 15 تا 20 روز که با توجه به تعطیلات مدارس فرصت مناسبی برای مطالعه در عید هستش. فقط یادتون باشه نیازی نیست همه مطالب رو مطالعه کنید؛ بلکه بهتره مطالبی که قبلا خوندید رو مرور و جمع بندی کنید که واسه آزمون پیش روتون کاملا آماده بشید و مطالب قبلا مطالعه شده رو تثبیت کنید.

روش مطالعه دروس در ایام نوروز

یادتون نره که این ایام مدت کمی نیست چون خیلی از بچه‌ها استارت جدی‌شون رو تو ایام عید زدن و تونستن به موفقیت‌های خوبی برسن و رتبه کنکور عالی رو کسب کنن البته که پشتکار خوبی داشتن و تلاش چند برابری نسبت به بچه‌هایی که از اول سال شروع کردن، میکنن.

اهمیت مطالعه در دوران نوروز

برنامه ریزی مطالعه در ایام نوروز
برنامه ریزی مطالعه در ایام نوروز

دوستان اول از همه یه برنامه جامع و منسجم برای خودتون طراحی کنید و این برنامه باید مطابق با توان شما باشه وگرنه شما رو خسته و بی انگیزه میکنه و نمی‌تونید برنامه‌ای که برای خودتون طراحی کردید رو بهش عمل کنید پس یه برنامه منطقی طراحی کنید مثلا ایام نوروز زمان خوبی واسه دوره مطالب پایه دهم هستش و علاوه بر اون به انتخاب خودتون یا برنامه آزمون های آزمایشی‌تون می‌تونید یه پایه دیگه یازدهم یا دوازدهم رو هم مطالعه کنید.

شخصی سازی برنامه ریزی مطالعاتی

دوستان شخصی سازی به این معناست که برنامه شما با دوستتون یا خواهرتون یا اقوامتون که میخواید ایام نوروز رو باهم مطالعه کنید، باید متفاوت باشه چرا که توانایی ها و سطح درسی دانش آموزا باهم متفاوته. یعنی حتی برنامه شما و دوست یا هم کلاسیتون بهتره شبیه به هم نباشه و هر کدوم براساس ضعف ها و کاستی‌هاتون برنامه ریزی صورت بگیره تا ایام طلایی نوروز واسه‌تون مفید باشه نه اینکه فقط براتون خستگی و دلزدگی به جا بذاره.

بهترین منابع مطالعاتی در نوروز

بهترین منابع مطالعاتی در ایام نوروز
بهترین منابع مطالعاتی در ایام نوروز

بچه ها بهترین منابع بعد از خلاصه هاتون و مطالب جزوه و کتاب‌هاتون، تست‌های آزمون‌های آزمایشی یا کنکورهای سال‌های اخیر هستش. چرا که با توجه به مطالبی که خوندید میتونید هرروز تست‌های آزمون‌های آزمایشی قبلی‌تون که بودجه‌ش نزدیک به برنامه‌ریزی شماست رو بزنید و علاوه بر اون حتما به پاسخنامه تشریحی تست‌ها برید و نوت برداری کنید مطالب مفید و نکته‌وار رو به خلاصه‌هاتون یا یه گوشه از کتاب و جزوه‌تون اضافه کنید که هر سری که خواستید مطالعه کنید این نکات رو هم بخونید و بهش نگاه بندازید. علاوه بر اون برای دروس عمومی میتونید کنکورهای اخیر رو به طور جمع بندی و شبیه‌سازی کنکور با برنامه‌ریزی قبلی بزنید. مثلا تصمیم بگیرید روز سوم فروردین کنکور هنر 99 رو بزنید و بعدشم تحلیل یادتون نره.

مکان و تغذیه مناسب جهت مطالعه نوروزی

مکان و غدا مناسب جهت مطالعه نوروزی
مکان و غدا مناسب جهت مطالعه نوروزی

خب ایام نوروز ایام رفت آمد و مسافرت هاست و معمولا همه خونه ها شلوغ و پر از مهمون هستش اما خب مشخصه که شما باید یه محیط آرومی رو برای مطالعه‌تون در نظر بگیرید، اگر تو محیط خونه جای جداگونه‌ای هستش که بتونید با آرامش درس بخونید پس حتما ازش استفاده کنید و اگر هم نه می‌تونید از پانسیون‌های مطالعاتی که هر ساله موسسات و مدارس برگزار میکنن استفاده کنید علاوه بر اون محیط خیلی از کتابخونه‌ها هم آرومه و شرایط مناسبی برای مطالعه هستش.

روش مطالعه دروس در ایام نوروز

در رابطه با تغذیه‌تون سعی کنید از خوردن غذاهای روغنی و آجیل‌ها و مرکبات زیاد خودداری کنید چرا که احتمال مسمویت‌های مختلف براتون وجود داره و علاوه بر اون ممکنه تنبل بشید و در اثر تغذیه نامناسب برنامه خوابتون به هم بریزه و به هدفتون نرسید. از خوردن مایعات و انواع و اقسام سبزیجات غافل نشید و در ایام نوروز انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم رو واسه کنترل خواب‌تون امتحان کنید.

دید و بازدید در ایام نوروز

دانش آموزای گل از اونجایی که ایام نوروز واقعا طلایی و مهمه خیلی وقتتون رو به دید و بازدید هدر ندید. چون بعد از کنکور با خیال راحت واسه این کار وقت هست. ولی تو ایام نوروز بهتره که از فرصت طلایی‌تون استفاده کنید و بیشتر مطالعه کنید البته اشکالی نداره اگر چند روز اول چند ساعتی رو صرف دید و بازدید از بزرگان یا گذروندن وقت با خانواده بکنید. اما ترجیحا از سفر خودداری کنید و خیلی وقتتونو صرف دید و بازدید از اقوام و مهمون هاتون نکنید تا به هدف برنامه ریزی شده‌تون برسید و بتونید از رقبا سبقت بگیرید.

موفق باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.