بلاگ

بهترین مداد کنکور

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

بهترین مداد کنکور

مداد کنکور، مهم‌ترین ابزاریه که باید با خودتون سر جلسه ببرید. توصیه‌ی ما به شما اینه که در انتخاب بهترین مداد کنکور دقت کنید. اما وسواس به خرج ندید. مداد کنکور هم یه مداد ساده‌ست مثل بقیه‌ی مدادها. فقط لازمه که یه سری ویژگی‌های مناسب داشته باشه.

اولین توصیه‌ی ما بهتون اینه که بیشتر از یک دونه مداد با خودتون به جلسه‌ی کنکور ببرید. دو یا نهایتا سه تا مداد میتونه خیالتون رو از هر اتفاق غیر منتظره‌ای راحت کنه. اگر هم تصمیم داشتید که بجای مداد، اتود یا مداد نوکی با خودتون به جلسه ببرید برای اون هم یه دونه اتود زاپاس یا مداد اضافه کنارش بردارید.

دقت کنید که اتودی که انتخاب می‌کنید نوک 5/. یا 7/. بخوره. در ضمن نوک اضافه هم حتما بردارید. اما کنار مداد، تراش یادتون نره. تا اگر نوک مدادتون شکست یا خیلی کوچیک شد، بتونید اونو تراش کنید. در ضمن پاک‌کن هم فراموش نکنید. اگر از مداد یا اتودی استفاده کنید که سرش پاک‌کن داره وسایلتون کمتر میشه.

وسایل مورد نیاز جلسه کنکور رو تو یه مقاله جدا براتون لیست کردیم. حتما این لیست رو نگهدارید.

در ادامه قراره شما رو با ویژگی‌های مداد مناسب کنکور آشنا کنیم.

مداد کنکور

ویژگی‌های بهترین مداد کنکور

نوک نرم

مهم‌ترین ویژگی‌ای که یه مداد کنکور مناسب باید داشته باشه، نرم بودن نوکشه. بهتره نوک مداد کنکور شما زمخت و خشن نباشه. چون ممکنه کاغذ پاسخنامه سوراخ بشه یا موقع پر کردن خونه‌های پاسخنامه، به مشکل بخورید. علاوه بر این نرم بودن نوک مداد تست زنی باعث میشه انرژی کمتری هم از شما گرفته بشه.

پاک شدن راحت

اشتباه کردن توی کنکور خیلی عادیه. پس مهمه که مدادی داشته باشید که بتونید راحت باهاش اشتباه کنید. یعنی جنس نوک مدادتون جوری باشه که به سادگی از روی کاغذ پاک بشه و ردی از خودش باقی نذاره. بعضی از مدادها جنسی دارند که برای پاک شدنشون ممکنه کاغذ رو هم پاره کنند.

«بهترین مداد، مدادیه که شما رو خسته نکنه»

نوک پهن

یک ویژگی‌ای که برای مداد کنکور خیلی اهمیت داره، پهن بودن نوک مداده. شما باید تعداد خیلی زیادی از خونه‌های چند میلیمتری برگه‌ی پاسخنامه رو سریع و پشت سر هم پر کنید. اگر مدادی داشته باشید که نوک تیزی داشته باشه یا قطر نوکش خیلی کم باشه، پر کردن خونه‌های پاسخنامه وقت بیشتری ازتون میگیره و حتی ممکنه برگه رو هم خراب کنه.

قطر متوسط

مداد شما بهتره زیادی بزرگ یا خیلی نازک نباشه. قطر مناسب و متوسط مداد کنکور باعث میشه که دست شما در نگهداشتن مداد دیرتر خسته بشه و بازدهی بیشتری داشته باشید. بعضی از مدادهای فانتزی، اشکال مختلفی دارند و گاهی زیادی پهن یا زیادی کوچکن. توصیه میشه که برای مداد کنکور از این مدل مدادها استفاده نکنید.

بدنه چندضلعی

استفاده از مدادهایی که بدنه‌ی گرد و استوانه‌ای دارند، برای جلسه‌ی کنکور توصیه نمیشن. شما ۴ ساعت قراره اون مداد رو به دست بگیرید. مدادهای استوانه‌ای، راحت از دستتون لیز میخورن و برای اینکه روی دستتون باقی بمونن، شما رو مجبور میکنن که بهشون فشار بیشتری وارد کنید. این کار دست شما رو بعد از مدتی خسته میکنه و انرژیتون رو میگیره. توصیه‌ی ما اینه که از مدادهایی برای جلسه‌ی کنکور استفاده کنید که بدنه‌ی چند ضلعی (شش یا هشت) با انحنای مناسب داشته باشند.

همونطور که گفتیم بهتره در انتخاب بهترین مداد کنکور دقت کنید اما وسواس به خرج ندید. اگر آدمی هستید که قراره چندین مداد و مداد نوکی بخرید و تست کنید که آیا ویژگی‌های که گفتیم رو دارند یا نه. و مطمئن بشید که دستتون رو خسته می‌کنن یا نه. بهتره از مدادهای تست‌زنی مخصوصی که توی بازار وجود داره استفاده کنید.

مداد تست زنی فابرکاستل

فابرکاستل مداد تست زنی مخصوصی داره که همه‌ی ویژگی‌هایی که بالا از یک مداد مناسب نام بردیم رو داراست. اگر دنبال بهترین مداد کنکور می‌گردید، مداد تست زنی فابرکاستل مناسب شماست.

درجه نرمی B2: با این مدل میتونید بدون نگرانی از پاره شدن کاغذ پاسخنامه، تست‌ها رو پر کنید.

نوکی با پهنای ۲ تا ۳ میلیمتر: با این نوک پهن، سرعت پر کردن پاسخنامه‌ی شما بیشتر میشه. میتونید راحت هرکدوم از خونه‌های پاسخنامه رو با یک یا دوبار خط کشیدن پر کنید.

فرم اتودی: خوبی استفاده از اتود بجای مداد، کم شدن دردسر تراش و تراشیدن نوک مداده. با اتود میتونید سریع‌تر نوک مدادتون رو تجدید کنید.

بدنه‌ی مناسب: جنس این مداد از پلاستیکیه که اصطکاک کمی داره و باعث میشه که مداد از دستتون لیز نخوره. همچنین قطر مداد هم به اندازه‌ست و زحمتی برای شما ایجاد نمی‌کنه.

پاک‌کن سرخود: این مدل فابرکاستل، پاک کن مخصوصی هم تهش داره که شما رو از بردن پاک کن با خودتون به سر جلسه‌ی امتحان راحت می‌کنه.

داشتن گیره: اگر لباسی پوشیدید که جیب نداره یا جیب بزرگی داره که ممکنه مدادتون از داخلش بیرون بیفته، از این مداد استفاده کنید. گیره‌ی این مدل مداد تست زنی کنکور، میتونه به هرجای لباس شما وصل بشه و با شما به جلسه‌ی کنکور بیاد

مداد تست زنی
4.2/5 - (17 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =

12 دیدگاه در “بهترین مداد کنکور

  1. یکی گفت:

    سلام با B4 نمیشه؟! :/

  2. ماکان گفت:

    سلام ببخشید مداد های تست زنی گاج را میتوان سر جلسه کنکور برد یا نه؟؟؟

    1. مهندس جمالی مدیر سایت گفت:

      سلام میشه.

  3. مهندس جمالی گفت:

    خیر

  4. مائده گفت:

    سلام خسته نباشین من امسال میرم دوازدهم و رشته ی فنی هستم
    سال دیگه کنکور دارم اما یه تعدادی میگن که کنکور98 برای هنرستانی ها حذف شده.درسته؟

  5. حسن گفت:

    سلام خسته نباشید
    استفاده از مداد مغزی (اتود)برای کنکور مجاز هست ؟؟

    1. مهندس جمالی مدیر سایت گفت:

      بله مجازه

  6. محمد گفت:

    سلام
    اگه در زمان پر کردن پاسخنامه کنکور رد پر کردن مداد یه کم از کادر بیرون بزنه اشکالی پیش میاد ، باید پاک کنیم یا نه
    ممنون.

    1. مهندس جمالی مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز، اگر به گزینه های دیگه سرایت نکنه مشکلی پیش نمیاد، اما به هر حال بهتره که دقت کنید بیرون نزنه.

  7. محدثه گفت:

    سلام!
    خب این جا به جا کردن مدام اتود با مداد B6 مثلا وقت گیر و اعصاب خورد کن نیس!؟

    1. مهندس جمالی مدیر سایت گفت:

      به علت محدودیت جا برای محاسبات، نمیشه با مداد ضخیم محاسبه کرد، اتود گزینه ی بهتری برای چرک نویسی هستش. از طرفی بهتره پاسخنامه با اتود پر نشه چون وقت گیره، بنابر این بهینه ترین راه حل راه حلیه که در متن بهش اشاره کردیم.

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.