بهترین کتاب های کمک درسی

بهترین کتاب ریاضی تجربی

جدیدترین مطالب سایت

کانال تلگرام ما

بهترین کتاب ریاضی تجربی

کتاب ریاضی تجربی جامع

ریاضی درسیه که اکثر دانش‌آموزان تجربی در اون مشکل دارند. نمی‌تونیم بگیم درس مهمی نیست ولی اهمیت اون نسبت به زیست و شیمی کمتره و این باعث شده که به دید دانش‌آموزان از اهمیت کمتری برخوردار باشه.

ناگفته نمونه که درصد ۵۰ الی ۶۰ برای رسیدن به هدفتون در رشته تجربی که اکثرا همه به دنبال پزشکی، دندان و دارو هستند، کافیه. (به شرط اینکه در درس‌های دیگه هم درصد قابل قبولی بزنید)

مقایسه‌ی کتاب‌های ریاضی، نشون میده که اکثر کتاب‌های بازار برای ریاضی تجربی، کتاب‌های خوبی هستند و انتخاب اون‌ها بیشتر سلیقه‌ایه. ولی اگر می‌خواید قبل از خرید کتاب، با کتاب‌های ریاضی کنکور آشنایی پیدا کنید، این مقاله کمک زیادی به شما می‌کنه.

ریاضی جامع تجربی کنکور خیلی سبز:

کتابی مناسب برای دانش آموزان با درصد متوسط و قوی. دارای درسنامه عالی و تست‌های سطح بندی شده‌ست. کتاب خیلی سبز جامع دو جلد داره که یک جلد شامل درسنامه و تست و جلد دیگه شامل پاسخنامه‌ست.

در جلد درسنامه‌، مباحث به صورت طبقه بندی شدن. مثلاً مبحث مثلثات در پایه‌های دهم یازدهم و دوازدهم، یه جا جمع شده. پس در این کتاب نگران پیش‌نیازها نباشید.

ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه:

کتاب ریاضی تجربی جامع مهر و ماه، کتاب معروف و پرطرفداریه. این کتاب بخاطر چیدمان آموزشیش، برای دانش آموزان ضعیف یا متوسط کتاب خوبیه و دو جلد داره که یکی درسنامه و تسته و دیگری، پاسخنامه‌ست. سطح تست‌های اون کمی بالاتر از کتاب درسیه.

آخر هر فصل یک خلاصه از کل فصل قرار داره که می‌تونید برای جمع بندی کل فصل از اون استفاده کنید. انتهای هر فصل، یک آزمون از کل فصل هم وجود داره که می‌تونید به عنوان آزمون استفاده کنید و تست‌های زمان‌دار بزنید. در پاسخنامه هم کارت‌هایی به عنوان راهبرد در پاسخنامه وجود داره که راه‌های سریع و تستی رو به شما نشان میده.

میکرو طلایی گاج تجربی:

کتاب میکرو طلایی گاج تک جلدیه. این کتاب هم برای دانش آموزان با سطح ضعیف مناسبه. قسمت اول شامل تست تست و پاسخنامه و قسمت دوم شامل درسنامه‌ست. ویژگی بد این کتاب اینه که تست‌ها طبقه‌بندی نشدن و درسنامه مفصل و خوبی نداره. بهتره این کتاب جزو منبع اول نباشه اما تست‌های خوبی داره که می‌تونید به صورت زمان‌دار اون‌ها رو بزنید.

ریاضی تجربی جامع تخته سیاه:

این کتاب دارای درسنامه مفصل و کاملیه و برای دانش آموزانی که تسلط کافی بر فصل‌های ریاضی دارن، شاید حوصله سربر باشه ولی برای کسانی که نمی‌خوان هیچ چیزی از قلم بیفتد، کتاب خوبیه. تست‌های کتاب خوب و با کیفیته ولی از لحاظ پاسخنامه کمی گنگه . تست‌های کنکور رو پوشش میده و از این لحاظ مطمئن هستید که حداقل یکبار تست‌های کنکور رو زدید. البته ممکنه این ویژگی چندان هم خوب نباشه چون بعضی از داوطلبان ترجیح میدن تست‌های کنکورهای چند سال اخیر، براشون دست نخورده باقی بمونه و اون‌ها رو از قبل ندیده باشن تا در روزهای قبل از کنکور، از اون‌ها به عنوان آزمون شبیه سازی کنکور استفاده کنن. این کتاب در تست‌هاش از تکنولوژی QR استفاده کرده که با اسکن کردن می‌تونید از تدریس‌ها و آپدیت‌های این کتاب استفاده کنید.

ریاضی IQ گاج تجربی:

این کتاب در دو جلد تولید شده. یک جلد شامل بانک تست و پاسخنامه و جلد ۲ شامل درسنامه برای دانش‌آموزان با پایه قویه تا راحت به درصد ۶۰ ۷۰ برسن. از اونجایی که دانش‌آموزان با سطح قوی‌تر، بهتره که فقط در فکر بالا بردن سرعت تست‌زنی و حل تست‌های متنوع و سخت باشن، این کتاب براشون مناسبه.

مطلب پیشنهادی: مقاله معرفی بهترین استاد ریاضی کنکور رو از دست ندید.

ریاضی تجربی جامع نشر الگو + موج آزمون:

کتاب ریاضی تجربی نشر الگو به همراه موج آزمون این انتشارات به صورت جامع منتشر میشه. این کتاب دارای دو جلده که جلد اول شامل درسنامه و تسته و جلد دوم پاسخنامه تشریحیه. حالت کتاب به صورت موضوعیه و در 15 فصل آورده شده. ابتدای هر فصل درسنامه‌ی غنی و پر باری قرار داره که پر از مثال‌های تشریحی برای آمادگی تست زنیه. اما درسنامه بیشتر برای دانش‌آموزانی مناسبه که پایه‌ی خوبی دارن و برای دوره کردن و یاد گرفتن نکته‌های حل تست اون رو مطالعه میکنن نه برای یادگیری کامل درس. 

بعد از درسنامه، تعدادی تست ساده و آموزشی و بعد آزمون‌های 10 تایی قرار داره. جلد دوم کتاب هم که پاسخنامه‌ی تشریحیه و همه‌ی تست‌ها رو به خوبی جواب داده. از نکات مثبت این کتاب اینه که می‌تونید فایل پی‌دی‌اف جلد دوم رو با اسکن QR کد پشت جلد اول کتاب، به صورت رایگان از سایت نشر الگو دانلود و استفاده کنید. 

ریاضی تجربی جامع موج آزمون نشر الگو:

این کتاب هم مثل کتاب قبلی، جامع ریاضی تجربی نشر الگو هست و تنها تفاوتش با اون کتاب، تک جلدی بودن و نداشتن درسنامه‌ست. در واقع اگر علاقه‌ای به خوندن درسنامه‌ی ریاضی تجربی ندارید و فقط می‌خواید یک منبع تستی مکمل قوی داشته باشید، می‌تونید این کتاب رو تهیه کنید. تست‌های کتاب به صورت موضوعی و در 14 فصل قرار گرفتن. بدین شکل که هر مبحثی از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، توی یک فصل آورده شده. کتاب دارای پاسخنامه‌ی تشریحیه و با لحن رسمی و روان، به خوبی تست‌ها رو پاسخ داده. 

ریاضی تجربی جامع پیشرفته نردبام خیلی سبز:

عموما این نوع کتاب‌ها رو دانش‌آموزان به عنوان کتاب سطح بالا می‌شناسن. این کتاب، نسبت به جامع خیلی سبز، درسنامه خلاصه‌تری داره و فقط نکاتی رو لابلای تست‌ها با کمی مثال بیان کرده. سطح تست‌های اون هم زیاد بالا نیست و بعضی مواقع نکات خارج از کتاب هم داره. ویژگی خوب دیگه‌ی این کتاب، تک جلدی بودن اونه که کار رو برای مخاطب راحت‌تر کرده. کتاب در 18 فصل و به صورت موضوعیه. در انتهای هر فصل هم پاسخنامه تشریحی و کلیدی تست‌ها قرار گرفته. لحن کتاب ساده و خودمونیه.

کتاب ریاضی تجربی پایه:

ریاضی پایه تجربی IQ گاج:

کتاب ریاضی تجربی IQ گاج با هدف آشنایی دانش‌آموزان با تست‌های سخت و بالاتر از سطح کتاب درسی تالیف شده. این انتشارات سه کتاب مجزا در سه پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم داره که شامل تست‌های موضوعی، درسنامه و پاسخنامه‌ی تشریحیه. درسنامه و نکات مهم کاربردی، در قالب کادرهای آموزشی و لابلای مطالب کتاب اومده. در انتها هم پاسخنامه‌ی تست‌ها قرار داره که سعی شده به بهترین شکل سوالات رو جواب بده. 

دهم

یازدهم

دوازدهم

ریاضی تجربی سه بعدی نشر الگو:

کتاب سه بعدی نشر الگو، برای یادگیری کامل درس ریاضی تجربی، کتاب خیلی مناسبیه. هر سه کتاب سه بعدی نشر الگو برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، ویژگی‌های مشابهی دارن. فصل‌بندی این کتاب کاملا مشابه کتاب درسیه. درسنامه‌ی مفصل و خودآموزی داره که با مثال‌های بسیار و زبان ساده، به دانش‌آموزان ضعیف و متوسط کمک میکنه تا این درس رو عمیقا یاد بگیرن. کتاب دارای امتحانات تشریحی و تستیه. تست‌ها هم جنبه‌ی آموزشی دارن و در سطح کتاب و ساده هستن. اما تنوع تست‌ها بالاست و در پاسخنامه‌ی تشریحی با بیان راه حل‌های مختلف، به آموزش درس کمک بیشتری کرده. 

دهم

یازدهم

دوازدهم

تست نشر الگو:

کتاب تست نشر الگو، یک منبع کامل برای تست و تمرین تست‌زنی برای کنکوره. درسنامه‌ی این کتاب فقط برای مرور و جمع‌بندی آورده شده و در خود مقدمه هم ذکر شده که مکمل کتاب درسیه و به تنهایی برای یادگیری کافی نیست. اما تست‌های کتاب بسیار زیاد و متنوعه و از آسون به سخت پیش رفته. البته تست‌های سخت هم همچنان در سطح کتاب درسی‌ان ولی برای دانش‌آموزان قوی‌تر گزینه‌ی خوبی هستن. پاسخنامه‌ی تشریحی هم کامل به همه‌ی سوالات با بیان راه حل‌های مختلف، جواب داده. 

دهم

یازدهم

دوازدهم

ریاضی تجربی آموزش شگفت انگیز خیلی سبز:

سری کتاب آموزش شگفت انگیز خیلی سبز، کتاب تست و درسنامه‌ای هست که بیشترین تاکیدش روی آموزش و یادگیری درسه. درسنامه‌ی این کتاب حالت خودآموز داره و به شکلی که انگار دانش‌آموز سر کلاس درس نشسته، با مخاطب مفصل صحبت می‌کنه. سطح کتاب برای دانش‌آموزان متوسط و قوی مناسبه اما دانش‌آموزان ضعیف‌تر هم می‌تونن در کنار کلاس درس از این کتاب استفاده کنن. کتاب دارای تمرین‌های تشریحی و تستیه، اما هدف اصلیش، آماده سازی جهت امتحانات تستی و آزمون‌های آزمایشیه. درسنامه‌ی کتاب هم چندان به درد امتحان‌های تشریحی نمی‌خوره. تعداد تست‌های کتاب زیاد نیست و بیشتر برای تاکید مطالب گفته شده‌ست. به همین دلیل تست‌های خلاقانه هم توی کتاب چندان مشاهده نمیشه.

دهم

یازدهم

دوازدهم

ریاضیات تجربی تست خیلی سبز:

سری کتاب‌های تست خیلی سبز برای آشنایی دانش‌آموزان و داوطلبان با کنکور و آزمون‌های آزمایشی تالیف میشه. این سری کتاب‌ها غالبا درسنامه‌ی خلاصه‌ای دارن و بدون مقدمه چینی و حرف اضافه‌ای و حتی بدون بیان مثال‌های زیاد، یک راست سراغ اصل مطلب میرن. در مقدمه‌ی این کتاب‌ هم گفته شده که برای آموزش عمیق‌تر مطالب، به کتاب آموزش شگفت انگیز خیلی سبز مراجعه کنید. تست‌های این کتاب متنوعه و از آسون به سخت آورده شده. شامل تست‌های کنکور و ابداعیه و به طور کلی چندان تست‌های دشواری نداره. به همین دلیل این کتاب برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط کتاب مناسبیه. پاسخنامه‌ی تشریحی هم بعد از تست‌ها قرار داره که سعی کرده راه‌حل‌های مختلف رو در جواب تست‌ها بیان کنه. 

دهم

یازدهم

دوازدهم

سیر تا پیاز گاج:

سری سیر تا پیاز گاج، سری کاملی شامل درسنامه، سوالات تشریحی، تست و پاسخنامه‌ست. توی مقدمه‌ی کتاب توصیه شده که اول درسنامه‌ی کتاب رو مطالعه کنید، بعد تمرین‌های تشریحی رو حل کنید و بعد از تسلط نسبی، به سراغ تست‌های کتاب برید. درباره‌ی درسنامه‌ی کتاب باید گفت که خودآموز نیست و بهتره در طول سال تحصیلی و در حال تدریس معلم خوانده بشه. در واقع حالت درسنامه بیشتر برای مرور نکاتی که بلدید و جمع بندی کنکوری مناسبه. لحن درسنامه هم لحن کاملا رسمیه. از نکات مثبت کتاب خلاصه‌ی هر فصل در پایان اون فصله. 

بعد از درسنامه سوالات تشریحی اومدن که البته اونا هم برای یادگیری تستی آورده شدن. بعد از اون هم سوالات تستی قرار دارن. تنوع تست‌ها مناسبه. از ساده به سخت آورده شدن و به صورت موضوعی طبقه بندی شده‌ست. تست‌ها هم شامل سوالات تالیفی و کنکورهای سال‌های گذشته‌ست. سطح تست‌ها پایین نیست ولی از سطح کنکور هم بالاتر نرفته. در انتها هم پاسخنامه تشریحی قرار داره که در اون راه‌حل‌های مختلف حل تست بیان شده و لابلاش نکات درسی درسنامه مرور شده. 

دهم

یازدهم

دوازدهم

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک گذاری این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =

2 دیدگاه در “بهترین کتاب ریاضی تجربی

  1. Kasra گفت:

    سلام . من کتاب سیرتا پیاز گاج رو داشتم و بعدش کتاب تخته سیاه بابک سادات رو گرفتم . سال دهمم . نظرتون درمورد این کتاب چیه؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. مهندس جمالی مدیر سایت گفت:

      سلام، سیر تا پیاز برای شروع بهتره

اسلایدرهای محبوب
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

کاربر عزیز لطفا پروکسی یا فی.لت.ر شک.ن خود را روشن کنید و روی لینک زیر بزنید.

اگر در عضویت کانال مشکل دارید به آیدی darsban1@ داخل تلگرام پیام بدید تا شما را عضو کنند.